فعالیت ۵۸۴ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۸۴ باب کتابخانه باز و مخزن‌دار در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان،  گفت: در حال حاضر ۵۸۴ باب کتابخانه باز و مخزن‌دار در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان فعال است.

وی اظهار کرد: تعداد کتب موجود در ۱۱۴ باب کتابخانه مخزن‌دار مساجد استان، ۳۲۹ هزار و ۵۵۷ جلد است و تعداد ۴۷۰ کتابخانه قفسه باز استان نیز در مجموع ۱۹۵ هزار جلد کتاب در اختیار دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ادامه داد: سعی شده است تا کتاب‌ها همه به‌روز و مطابق با نیاز مخاطبان تهیه شود، چراکه برخی کتاب‌ها در زمان خودشان عالی و مفید بوده‌اند، اما امروزه دیگر کارایی ندارند، بنابراین جای خود را به کتاب‌هایی که متناسب با نیاز روز مخاطبان است، می‌دهند.

وی با بیان اینکه عظمت یک جامعه به میزان افراد فرهیخته و کتابخوان آن بستگی دارد، افزود: تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی در مساجد یکی از مهمترین راهکار‌های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است که باید به طور ویژه به این موضوع پرداخته شود.

پودینه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت کتاب در تکامل جامعه و اینکه ترویج فرهنگ مطالعه یک وظیفه دینی و ملی است، اظهار کرد: می‌توان با برنامه ریزی‌های مناسب و اقدامات فرهنگی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و به ویژه در بین جوانان تقویت کرد.

انتهای پیام/ع

فعالیت  کتابخانه ها در کانون‌های فرهنگی مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار