ترفند‌های طلایی که پوستتان را روشن می‌کند

قبل از رفتن به مکان‌های آفتابی وسایل و ابزار پیشگیرانه را همراه داشته باشید و برای محافظت از خودتان در برابر نور مستقیم خورشید از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛گذراندن تعطیلات در کنار دریا و استخر یا استفاده از دستگاه سولاریوم محبوب‌ترین فعالیت این روز‌ها باشد، اما چنین کاری تاثیرات خود را روی پوست شما می‌گذارد ما به شما کمک می‌کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این نسخه‌های طبیعی را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.

 یکی از خوبی‌های تابستان برای خانم‌ها آفتاب تندی است که پوست آن‌ها را برنزه می‌کند. به‌نظر می‌رسد، گذراندن تعطیلات در کنار دریا و استخر یا استفاده از دستگاه سولاریوم محبوب‌ترین فعالیت این روز‌ها باشد، اما چنین کاری تاثیرات خود را روی پوست شما می‌گذارد، حتی اگر به خطرات آن کاری نداشته باشید ممکن است دلتان بخواهد به رنگ طبیعی خود برگردید. ما به شما کمک می‌کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این نسخه‌های طبیعی را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.

لایه برداری کنید

وقتی پوست خود را لایه‌برداری کنید، سلول‌های مرده پوست‌تان از بین می‌رود. این روش می‌تواند به راحتی پوست برنزه شما را از بین ببرد. وقتی صورت خود را لایه‌برداری می‌کنید از اسکرابی استفاده کنید که دانه‌های ریز نرم داشته باشد تا صورت شما را دچار التهاب یا خراشیدگی نکند. همچنین مراقب باشید اسکراب را با ملایمت استفاده کنید و بیش از حد آن را روی پوست خود نمالید.

زمان لایه‌برداری بدن، می‌توانید از اسکراب‌های معمولی بدن استفاده کنید که حاوی نمک طبیعی هستند. اما اگر پوست شما سخت برنزه و سوخته شده است، سعی کنید تمامی آن را در یک مرحله برندارید، چون ممکن است به پوست شما آسیب برسد.

شکر و گلیسیرین

در یک کاسه یک‌دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.

آبلیمو

آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ کرده و روی ناحیه‌ای که برنزه شده بمالید. ۲ دقیقه آن را ماساژ دهید و به‌مدت ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید. اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می‌رود. با اینکه این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا احساس تازگی کنید، اما هنگام به کار بردن آن دقت کنید، اگر پوست‌تان شروع به خارش کرد، آن را سریع بشویید. این امکان هم وجود دارد که پوست شما حساس شود، از این‌رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست‌تان نخواهد بود.

کشک و زردچوبه

کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست کمک می​کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم زده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی برنزه شده بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید که رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.


بیشتر بخوانید:10 کاری که هرگز نباید بعد از آفتاب سوختگی انجام داد 


سیب‌زمینی

سیب‌زمینی تنها به درد درست کردن غذا‌های خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب‌زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.

و، اما پیشگیری بهتر است

جدای از اینها، می‌توانید از خمیر چوب صندل، عسل و پوست انبه یا موز له شده برای از بین بردن رنگ برنزه پوست خود استفاده کنید. اما بهترین کار این است که قبل از رفتن به مکان‌های آفتابی وسایل و ابزار پیشگیرانه را همراه داشته باشید. همیشه عینک آفتابی بزنید و برای محافظت از خودتان در برابر نور مستقیم خورشید از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید.

آب‌رسانی به پوست را فراموش نکنید که امری بسیار مهم برای سلامت نگه داشتن پوست و کاهش تاثیرات اشعه‌های آسیب‌رسان آفتاب است.

منبع:مجله سبز

انتهای پیام/

طبیعی ترین راه برای دوباره سفید شدن پوست را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار