اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی در فارس/ مرمت هزار و ۸۰۰ مدرسه با مشارکت خیران

مدیرکل نوسازی مدارس و تجهیز مدارس فارس از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی در فارس اختصاص یافته است.

وی افزود: با کمک ۳ هزار نفر از خیران مدرسه‌ساز بسیاری از مدارس استان فارس بازسازی، نوسازی و نیز به بهره‌برداری رسیده است که در صورت تأمین اعتبار و نیز مشارکت خیران هزار و ۸۰۰ مدرسه مرمت می‌شود.

موصلی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در استان ۱۰ هزار کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه‌ساز تحویل آموزش‌وپرورش شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۸ فضای آمورشی خیرساز فعال در قالب ۷۱۳ کلاس درس در فارس وجود دارد که ۴۵ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس تا مهرماه سال جاری تحویل می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۷ میلیارد تومان در سال گذشته برای فضا‌های آموزشی نیمه فعال و امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان با ۱۰۰ درصد اعتبار ملی برای اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی در فارس اختصاص‌یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: در اجرای طرح ایمن‌سازی و نیز استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس فارس در ۲ سال گذشته تاکنون تمامی پنکه‌های سقفی از مدارس جمع‌آوری و با اختصاص اعتبار افزون‌بر ۲۰ میلیارد تومان از تجهیزات مدرن استفاده‌شده است.

موصلی ادامه داد: طرح مدرسه سبز با شاخصه‌های زیست‌محیطی در قالب استفاده از انرژی تجدید پذیر با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در سال گذشته در مدارس فارس اجراشده و در صورت تأمین اعتبار این طرح در تمامی مدارس استان عملیاتی می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مجمع خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در فارس با سایتی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی برای مشارکت هرچه بیشتر هم‌وطنان در امر مدرسه‌سازی و نیز اجرای طرح مدرسه یار برای بازسازی و مرمت مدارس از دیگر فعالیت‌های اداره کل نوسازی مدارس فارس است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس از برپایی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌سازی با رویکرد نیک‌اندیشان جوان روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه در شیراز خبرداد و گفت: در این جشنواره از خیران جوان تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/ر

افتتاح ۲۷۰ کلاس درس خیرساز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار