مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از اجرایی شدن طرح ملی پایش سلامت اجتماعی در استان زنجان خبر داد.

اجرای طرح ملی پایش سلامت اجتماعی در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ شعبانی در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان گفت: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باید با جدیت تمام، انجام گیرد. 

وی با بیان این که محدودیت منابع مالی، دلیل بر توقف فعالیت در این حوزه نیست افزود: با حداقل امکانات می‌توان حداکثر بازدهی را به‌دست آورد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه آن‌ها فعالیت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است باید به‌صورت برنامه محور، عمل کرده و فعالیت‌هایشان به نسبت دریافت اعتبار و منابع مالی، خروجی مؤثر و مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

شعبانی تشکیل کارگروه‌های تخصصی طلاق، خشونت، حاشیه‌نشینی و مفاسد اقتصادی- اجتماعی،  را اقدامی مطلوب در استان برشمرد و افزود:  آموزش، ورزش، مشاوره، مساجد، مدارس و پایگاه‌های بسیج، هرکدام ظرفیت مناسبی در حوزه‌های مختلف هستند.

سلطانی  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه  بر ارائه برنامه‌های عملیاتی در شورای اجتماعی تأکید کرد و گفت:  فقط ۶ دستگاه از اعتبارات فصل ۵ بودجه بهره‌مند می‌شوند.

وی به اجرای طرح ملی پایش سلامت اجتماعی در استان زنجان اشاره  کرد و گفت: این پایش سطح توسعه‌یافتگی استان را نشان می‌دهد که  سه ماه یک‌بار انجام می‌شود.

به گفته سلطانی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود اعتبارات ملی دارند، وهدف از ارائه و تصویب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه برنامه‌های شاخص برای اجرا است.

خانم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم از طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف در مدارس در معرض خطر با هدف کاهش و تعدیل خشونت کلامی و فیزیکی در قالب پرسش مهر  با همکاری استانداری خبر داد.

فرماندار خرم‌دره  نیز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از حاشیه‌نشینی 13 هزار نفر در شهر خرم‌دره خبر داد.

سرهنگ طهماسبی جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان هم با اشاره به اجرای برنامه های طرح کرامت گفت: شناسایی خانه‌های تیمی و توزیع کنندگان مواد مخدر در دو بخش عمده و خرده‌فروشان، شناسایی قاچاقچیان و معرفی به دستگاه‌های مربوطه، شناسایی معتمدان با هدف ساماندهی امور محلات آلوده، شناسایی نیازمندهای زیرساختی محلات آلوده، شناسایی ظرفیت‌های اردوگاه‌ها و کمپ‌ها با هدف ارائه کمک و راه‌اندازی صندوق‌های خیریه و استفاده از ظرفیت سپاه در کمک به نیازمندی‌های موجود از جمله اقداماتی بودند که برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

انتهای پیام/ج

برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.