۷۲ دادستان سابق آمریکا در نامه‌ای به دادستان کل این کشور از سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ انتقاد کردند.

نامه ۷۲ دادستان آمریکایی به جف سشنز برای پایان دادن به سیاست ضدمهاجرتی و متضرر ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، 72 دادستان سابق آمریکایی در نامه‌ای از «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا درخواست کردند که به سیاست ضدمهاجرتی ترامپ موسوم به «تحمل صفر» که کودکان مهاجر را در مرزها از خانواده هایشان جدا می کند، پایان دهد.

دادستان‌های سابق آمریکا در این نامه تأکید کرده‌اند که از دیدن تصاویر و ویدئوهای گریه کودکانی که از خانواده‌هایشان جدا می شوند و در مراکزی به شکل قفس‌های آهنین نگهداری می شوند، به درد آمده‌اند.

این دادستان‌ها سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ را «خطرناک، هزینه بر و مغایر با ارزش‌های انسانی» توصیف کردند.

در ادامه این نامه خطاب به جف سشنز آمده است: «اجرا و لغو این سیاست فقط به دستور شما انجام می شود و عواقب این فاجعه بر دوش شما خواهد بود. هم اکنون زمان آن رسیده که اعلام کنید به کارگیری این سیاست اشتباه بوده است.»

دادستان های آمریکایی در بخش دیگری از نامه خود نوشتند پزشکان پیشتر هشدار داده‌اند که جدا کردن کودکان از خانواده هایشان به اجبار می تواند باعث ایجاد ترومای روانی در آنها شود و این یک دلیل کافی است که سیاست متضرر ترامپ هر چه زودتر پایان یابد.

جف سشنز در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده بود با استفاده از یک سیاست جدید خانواده های مهاجری که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند را از فرزندانشان جدا می کند و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد. جف سشنز پس از اعلام این خبر تأکید کرد که اگر خانواده ها نمی خواهند از فرزندانشان جدا شوند، پس به صورت غیرقانونی وارد کشور نشوند.

دونالد ترامپ هم روز گذشته بار دیگر با حمایت از سیاست ضدمهاجرتی خود اعلام کرد که آمریکا اردوگاه پناهجویان نیست و اتفاقاتی که در کشورهای دیگر افتاده در آمریکا نباید بیفتد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در نتیجه این سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ تعداد کودکان مهاجری که در مراکز آمریکا محافظت می شوند از ماه مارس تا آوریل به شدت افزایش یافته است. در کل دست کم 2700 خانواده از اکتبر سال 2017 تاکنون از فرزندان خود جدا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار