دو سوم آمریکایی‌ها مخالف سیاست دونالد ترامپ برای جدا کردن فرزندان مهاجران از خانواده‌هایشان در مرز‌ها هستند.

مخالفت دو سوم آمریکایی‌ها با سیاست خصمانه ترامپ در قبال کودکان مهاجرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: دو سوم آمریکایی ها مخالف سیاست ترامپ برای جدا کردن فرزندان مهاجران از خانواده‌هایشان در مرزها هستند.

سیاست رئیس جمهور ترامپ برای جدا کردن کودکان از والدینشان در صورت دستگیری والدین آنها به علت عبور غیرقانونی از مرز، به مثابه اقدامی افتخارآمیز نیست. مقامات دولتی به طور علنی هدف از این موضوع را بازدارندگی عنوان کرده اند. این موضوع سبب می شود که مهاجران از ترس اینکه فرزندانشان را از آنها جدا کنند هرگز فکر عبور از مرز را به ذهن خود متبادر نکنند.

با این حال، نظرسنجی جدیدی از دانشگاه کوینیپاک نشان می دهد این سیاست در میان آمریکایی ها نیز یک اقدام غیرمعمول و عجیب است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، دو سوم کشور یعنی 66 درصد مردم آمریکا، مخالف سیاست ترامپ هستند. در این نظرسنجی از هر ده مرد شش نفر و از هر ده زن هفت نفر مخالفت خود را با سیاست ترامپ نشان داده اند.

هر چند حزب جمهوری خواه به طور گسترده دچار شکاف شده است اما اکثریت جمهوری خواهان این سیاست را تایید می کنند، در حالی که از هر ده نفر از احزاب مستقل شش نفر مخالف سیاست ترامپ هستند در این حال از هر ده نفر از حزب دموکرات نه نفر مخالف این سیاست هستند.

طی یک ماه اخیر در مرز مکزیک و آمریکا، نزدیک به 2300 کودک و نوجوان از والدینشان که بدون اجازه به خاک آمریکا پا گذاشته‌اند، جدا شدند. از زمانی که دولت آمریکا اعلام کرده در مقابل مهاجرت غیرقانونی مطلقاً هیچ ارفاقی قائل نخواهد شد، این تصمیم به اجرا گذاشته شد. بدین ترتیب مهاجران غیرقانونی که به سن بلوغ رسیده‌اند به زندان می‌روند و فرزندان‌شان جداگانه در مراکزی در نزدیکی مرز نگهداری می‌شوند. چند سوپرمارکت بزرگ برای این کار سامان یافته و به اردوگاه موقتی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است. چادرهایی نیز در بعضی نقاط مرزی به نوجوانان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دو سوم مردم آمریکا با سیاست ضد مهاجرتی ترامپ مخالف هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار