وزیر علوم مطرح کرد؛

سطح کیفی دانشگاه‌های ایران مطلوب است/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های فرانسه

غلامی از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های فرانسه خبر داد.

سطح کیفی دانشگاه‌های ایران مطلوب است/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های فرانسهبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور غلامی وزیر علوم در آئین افتتاحیه نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی و فرانسه که با حضور ۱۸ دانشگاه و پژوهشگاه ایران و ۳۵ دانشگاه بزرگ فرانسه در پاریس برگزار شد، با مطلوب توصیف کردن سطح کیفی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران از آمادگی کشور برای همکاری با دانشگاه‌های فرانسه خبر داد.

وی تصریح کرد: باید نقشه راهی برای تقویت همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور ایران و فرانسه وجود داشته باشد و باید در انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک بیشتر تمرکز کنیم.

در ادامه مشاور علمی مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز از آمادگی کامل کشور فرانسه برای توسعه همکاری علمی دانشگاه‌های ایرانی و فرانسوی خبر داد.

رئیس دانشگاه ساکلای فرانسه نیز به آمادگی این کشور برای تبادل استاد و دانشجو اشاره کرد و گفت: امروزه حدود ۱۷۵۰ دانشجوی ایرانی درفرانسه مشغول به تحصیل هستند که ۷۶ درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و کشور فرانسه حاضر است تعداد این دانشجویان را در سال آتی به دو برابر افزایش دهد.

آمادگی وزارت علوم برای اعطای بورس‌های تحصیلی به دانشجویان فرانسوی

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل نیز گفت: وزارت علوم این آمادگی را دارد بورس‌های تحصیلی را در خدمت دانشجویان فرانسوی به خصوص در رشته‌های مهندسی هنر مطالعات خاورمیانه، هنر و معماری اسلامی قرار دهد.

در نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی و فرانسه پنج تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های ایرانی و فرانسوی به امضا رسید که زیربنای فعالیت‌های آتی علمی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
استاد دانشگاه
۱۹:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
آیا ما دانشگاه های نسل سوم که کارآفرین هستند داریم که کیفی باشیم؟
آیا دانشجویانی با سواد قابل قبول تربیت کرده ایم که کیفی هستیم؟
آیا به مسایل فرهنگی، خیلی خوب توجه کردیم که کیفی هستیم؟
البته صحبت های من راجع به همه دانشگاه های ایران هست و نه تنها زیرمجموعه وزارت علوم