ولایتی مطرح کرد؛

افراد خواهان مذاکره با ترامپ مراقب باشند گرین کارت‌شان لغو نشود/ در مذاکره بعدی با آمریکا، آن‌ها باید دستان خود را بالا ببرند/ ترامپ به کشور‌های عربی مانند گاو شیرده نگاه می‌کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه این صد نفری که می‌خواستند نامه امضا کنند به دنبال خوش خدمتی به ارباب خود بودند، اظهار کرد: مذاکره بعدی آمریکا با ایران این است که آنها دستان خود را بالا ببرند.
 
آمریکا دیر یا زود باید بساط خود را جمع کند / ایالات متحده از جیب حکومت سعودی و امارات برای خود شغل درست کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج نام مبارکی‌ است، گفت: انسجام ملی و دینی تحت نام مبارک بسیج‌ شکل گرفته است و پیروزی‌هایی که در میدان نبرد در دفاع از کشور و هویت اسلامی به دست آمده در سایه تشکل‌ها و اجتماعاتی‌ است که تحت پرچم مقدس‌ شکل گرفته‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه بسیج ۲ وظیفه عام و خاص دارد، اظهار کرد: وظیفه عام بسیج مشارکت‌ در تشکل‌ها برای ارتقای موفقیت‌های کشور و انقلاب است و وظیفه خاص آن مسئولیت‌ اساتید برای تشکیل تمدن‌ نوین اسلامی است.

شکل دهی و بازسازی تمدن اسلامی منوط‌ به اجزا و ارکان آن است

ولایتی‌ در خصوص دستاوردهای‌ علمی و فرهنگی تمدن اسلامی گفت: تمدن اسلامی مجموعه‌ای از دستاوردهای علمی و فرهنگی جامعه مسلمانان است و اگر در تاریخ بگردیم‌ متوجه می‌شویم که هرگاه مسلمانان قدرت داشتند تمدن اسلامی هم وجود داشته است.

وی در خصوص استقلال کشورها گفت: برخی می‌گویند در دوران کنونی هنگامی که کشورها با هم ارتباط دارند استقلال معنی ندارد اما خوب است، وقتی صحبت از برابری‌ می‌کنیم همه به این برابری اعتقاد داشته باشیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: اینکه ایالت متحده آمریکا صحبت از برابری‌ کند اما بگوید ما از همه برابر و مساوی‌تر هستیم معنایی ندارد؛ آمریکا حرف از برابری‌ می‌زند اما به بقیه‌ با عنوان گاو شیرده‌ نگاه می‌کند.

ولایتی‌ ادامه داد: همین مردک‌ ترامپ‌ می‌گوید ما باید به کشورهای عربی به عنوان گاو شیرده‌ نگاه کنیم و هرگاه که شیر آنان تمام شد آنها را ذبح‌ کنیم.

وی با بیان اینکه شکل دهی و بازسازی تمدن اسلامی منوط‌ به اجزا و ارکان آن است، گفت: تمدن تمرکز فرهنگ است و علم برای علم معنایی ندارد و اگر از علم برای علم استفاده کنیم نتیجه آن هیتلر‌ و ترامپ‌ می‌شود که برای نفع خود دیگران را می‌دوشند.

دست کشور آمریکا در جیب دولت‌ وابسته سعودی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به حکومت وابسته‌ سعودی گفت: ایالت متحده آمریکا از جیب حکومت سعودی و امارات‌ برای خود و مردمانش‌ شغل درست کرده است؛ در حالیکه عربستان با تولید روزانه 10 میلیون بشکه‌ نفت هنوز گرسنه است و فقر در کشورش بیداد می‌کند اما پول مردم خود را برای حکومت کابویی‌‌ها به کار می گیرد.

ولایتی با بیان اینکه پایه‌گذار تمدن نوین اساتید هستند، اظهار کرد: به دلیل تمدن نوین است که می‌گوییم مجموعه بسیج اساتید در حوزه علم و حکمت وظیفه مهمی دارند.

وی با اشاره به وظیفه دیگر بسیج اساتید گفت: آنها باید در امر سیاست‌ وارد شوند و به جهت‌دهی سیاسی کمک کنند.

ملت ایران به کسی وکالت برای نامه نویسی‌ نداده است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره نامه‌ای که 100 نفر از افراد برای تسلیم در برابر آمریکا امضا کرده‌اند، گفت: برخی نویسندگان‌، تاجران‌ و افراد مقیم داخل و خارج از کشور که تابعیت‌ دوگانه‌ دارند نامه‌ای را امضا کرده‌اند که باید بگوییم آنها تسلیم‌ دولت آمریکا شده‌اند؛ مردم ایران به کسی وکالت‌ برای نامه نویسی‌ نداده‌اند.

ولایتی تصریح کرد: آمریکا در برابر ایران در منطقه ذلیل شده است و باید بداند که دیر یا زود از منطقه باید خارج شود و نمی‌دانیم چرا عده‌ای در اوج عزت‌ ما دست پاچه شده‌اند‌.

وی در امور بین الملل درباره انتخابات لبنان‌ گفت: انتخابات لبنان‌ حاصل 40 سال مبارزه‌ آنها بوده است و حکومت کاملاً مردمی‌ای در برابر اسرائیل‌ ایستادگی کرده است امروز به جایی رسیده‌ایم که اسرائیل‌ جرأت‌ ندارد به لبنان چپ نگاه کند.

کره شمالی از مواضع خود پایین نخواهد آمد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در امور بین الملل با اشاره به نقض عهد دولت آمریکا و خروج او از برجام گفت: پس از آنکه آمریکا رجزخوانی کرد و از برجام خارج شد فکر کرد که در منطقه ماهم می‌تواند عربده‌کشی کند اما در منطقه دماغش به خاک مالیده شد.

ولایتی با اشاره به مذاکرات کره شمالی و آمریکا بیان کرد: ایالت متحده آمریکا برای فرار محترمانه و مشروعیت بخشی به تهدیدهایی که قبلا بر علیه کره‌شمالی کرده بود مجبور شد که با این کشور مذاکره کند و یقین بدانید که کره شمالی از مواضع خود پایین نخواهد آمد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در امور بین الملل درباره رجزخوانی ترامپ در برابر ایران، اظهار کرد: رئیس جمهور دولت آمریکا می‌گفت ایران آثار رجزخوانی مرا خواهد دید و به مردم کشور خود وعده داده بود که جواب ایرانی‌ها را خواهد داد اما دیدیم که هیچ کاری نتوانست انجام دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره اعلامیه‌ای که صد نفر از افراد آن را امضا کرده‌اند، گفت: عده‌ای ذلیل اعلامیه‌ای را امضا کرده‌اند که مردم شریف ایران بر دهان آن‌ها می‌زنند این افراد برای آنکه بورسیه دانشگاه‌های مختلف آمریکا را دارند و به دنبال ارتباط با آمریکایی‌ها هستند، دست به این اقدام زده‌اند این افرادی که به دولت آمریکا خوش خدمتی می‌کنند مراقب باشند زیرا ممکن است فردا گرین‌کارت آنها لغو شود.

ولایتی ادامه داد: اوایل انقلاب هم برخی افراد که به دنبال پناهنده شدن در کشورهای غربی بودند در رادیوهای خارجی صحبت‌هایی می‌کردند اما هنگامی که تاریخ مصرف‌شان گذشت دیگر خبر از آنها نشد.

وی در خصوص افرادی که حرف از مذاکره می‌زنند، گفت: این افراد یا نمی‌دانند مذاکره چیست و یا با صحبت‌های خود قصد دارند مردم ایران را گول بزنند ما از پنج سال پیش با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای کردیم که نتیجه آن هیچ بود.

آمریکا در یمن جایگاهی ندارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه این صد نفری که می‌خواستند نامه امضا کنند به دنبال خوش خدمتی به ارباب خود بودند، اظهار کرد: مذاکره بعدی آمریکا با ایران این است که آنها دستان خود را بالا ببرند، آمریکا باید بداند در یمن جایی ندارد و حکومتی که در عراق تشکیل می‌شود، محکم‌تر از قبل است و آمریکایی‌هایی که هفت تریلیون دلار در عراق خرج کرده‌اند باید از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار