کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حضور پراکنده ترکیه و آمریکا در شمال سوریه، بحران در این کشور را ادامه‌دار خواهد کرد.

آمریکا به دنبال ادامه بحران در سوریه استمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  پیچیدگی‌های بحران سوریه گفت: آمریکایی ها می خواهند از گروه های مختلف برای حل بحران به نفع خود استفاده کنند و این امر قطعا نتیجه ای جز بحران ندارد. عربستان سعودی در حال حمایت از آمریکا است و آمریکا نیز به دنبال ماندگاری بحران در سوریه استT نه ایجاد راه حلی برای حل بحران سوریه.

وی افزود: این اقدام آمریکا مرحله پورپوزالِ تبلیغاتی است. اگر آمریکا و ترکیه قصد خلع سلاح ی.پ.گ در شمال منبج را داشته باشند؛ باید دولت سوریه را در پاکسازی مناطق مختلف همراهی کنند، نه اینکه بحران های سوریه را بیشتر سازند. این اقدام آمریکا برای خلع سلاح  ی.پ.گ بیشتر برای جذب و بازگرداندن ترکیه برای همراهی آمریکا بوده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در شمال سوریه در بین گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و از طرفی دیگر تاکید دولت سوریه بر پاکسازی مناطق مختلف کشورش؛ دولت آمریکا و ترکیه بحران را به سمت دیگری کشاندند. این دو کشور بر این باور هستند که اگر بین این دو کشور توافق بر سر خلع سلاح ی.پ.گ حاصل شود، ممکن است این مشکل حل گردد، در حالی که دقیقا بر مشکل افزوده خواهد شد.

نعیمی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر سوریه، اگر یکی از دولت های ترکیه و آمریکا بخواهند در سوریه مستقر شوند، دولت سوریه حضور آن ها را در سرزمینش قبول نخواهد کرد. آمریکا نیز به دنبال ادامه بحران سوریه است، اما دولت سوریه به دنبال حل این بحران است که البته با پیشروی های خوب ارتش سوریه برای پاکسازی کشورشان این امر تحقق یافته است.

وی گفت : آمریکا و ترکیه می خواهند مشکلاتشان را از طریق بحران سوریه حل کنند. تصمیم سوریه مبنی بر آزادسازی تمام مناطق سرزمینش است و برای آزاد سازی با تمام گروه ها چه حامیان آمریکا، چه حامیان ترکیه برخورد خواهد کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تشکیل محل جدید استقرار نیروهای آمریکا اظهار کرد: آمریکا نمی تواند مسئله استقرار در منبج سوریه را مطرح کند. اگر آمریکا خواهان استقرار نظامی در سوریه است؛ قطعا باید جایگزین یکی از گروهک های تروریستی  در منطقه شود که مقبولیت ندارند، لذا این مساله را طرح نمی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار