استاندار فارس گفت: ایثار و شهادت والاترین زمینه فرهنگی و یکی از مهمترین ضروریات جامعه ما محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس با بیان اینکه از مهمترین مصادیق فرهنگ جامعه می‌توان به احترام، انضباط، صداقت و سخاوت است، اضافه کرد: موضوعاتی، چون ایثار و روحیه شهادت طلبی نیز از والاترین زمینه‌های فرهنگی و ضروریات جامعه ما است.

این مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اوج از خودگذشتگی، ایثارگری و آزادگی را می‌توانیم در مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا مشاهده کنیم و این فرهنگ ارزشمند پس از گذشت بیش از یکهزار و چهارصد سال، هنوز هم اثربخش و راهگشا است.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس نیز با الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا توانستند رشادت و جان فشانی‌های زیادی انجام دهند و هشت سال دفاع مقدس، سند برجسته خاطرات نظام مقدس اسلامی است و در آن شهدا و ایثارگران با کمترین تجهیزات با دشمنی مبارزه کردند که از طرف ابرقدرت‌های دنیا حمایت می‌شد و پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی را در اختیار داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: از موفقیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، تکیه بر ایمان و روحیه ایثارگری آن‌ها بود و این موضوع امروز نیز یکی از ضروریات جامعه محسوب می‌شود.

گفتنی است، نخستین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به ریاست محمدعلی افشانی، استاندار سابق فارس در شیراز برگزار شده بود.

انتهای پیام/ن

صحبت های استاندار فارس در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
خیلی خوب است
آخرین اخبار