نقاشی‌هایی از مهره‌های شطرنج و قاجاری‌ها در سایه

نمایشگاهی از نقاشی‌های سینا نظیری حسین‌پور با عنوان «نابهنگامی» در گالری سایه افتتاح می‌شود.

نقاشی‌هایی از مهره‌های شطرنج و قاجاری‌هابه گزارش  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایشگاهی از نقاشی‌های سینا نظیری حسین‌پور با عنوان "نابهنگامی" از فردا اول تیرماه در گالری سایه افتتاح می‌شود.

نظیری در این‌باره گفته است: عنوان مجموعه حاضر نابهنگامی است و در واقع با قرار گرفتن عناصر نامتعارف، غیرمعمول، نامرتبط، ناموزون و ناهماهنگ به هماهنگی، نظم، معنا و مفهوم متفاوت و جدیدی دست پیدا کردم. به گونه‌ای که در عناصر به‌کار برده‌شده آشنایی‌زدایی انجام شده است.

او ادامه داد: در این مجموعه سوژه‌های اصلی مهره‌های شطرنج هستند که در لباس و قامت زنان و مردان قاجار ظاهر شده‌اند و از عناصر تزئینی، نماد‌ها و نشانه‌های قدرت در آن‌ها استفاده شده است. مهره‌های شطرنج با قرار گرفتن در ظاهری متفاوت از یک بازی صرف تبدیل به عناصری کنش‌گر در آثار شده‌اند.

این هنرمند اضافه کرد: سایه‌ها، اما در این آثار نقشی محتوایی دارند و حقیقت مجازی مهره‌ها به گونه‌ای هویت اصلی آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. استفاده از عناصر نامتعارف و مؤلفه‌هایی چندمعنایی می‌تواند ذهنیت مخاطب را درگیر ساخته و او را نیز در فکر، تأمل و اندیشه بیشتری فروبرد و معنا‌هایی متفاوت را به ذهن بیننده متبادر سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ١١ تا ٢٠ و تا ششم خردادماه به گالری سایه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

شطرنج در گالری سایه

 

 

برچسب ها: نقاشی ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار