با برترین های کنکور؛

قبولی در دانشگاه پایان مسیر علم آموزی نیست/ روزهای پایانی کنکور، مطالعه کردن بی نتیجه است

نفر دوم کنکور انسانی سال ۹۶ درباره ترفند‌های عبور موفقیت آمیز از سد کنکور توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها تب و تاب کنکور به شدت بالا گرفته و روزهای پایانی نزدیک شدن به بزرگترین ماراتن علمی ایام حساسی برای داوطلبان شرکت کننده در این رقابت محسوب می‌شود رقابتی که علی رغم تمام اما و اگرها برای حذف یا وجود داشتن آن همچنان سدی برای ورود به دانشگاه است و با وجود تغییرات در ظرفیت و تعدد دانشگاه ها باز هم برای انتخاب برترین رشته و دانشگاه باید تلاش بسیاری داشت و مسیر آنقدرها هم که می گویند همواره نشده است.
دانشگاه قبول شدن پایان مسیر علم آموزی نیست/ روزهای پایانی کنکور، مطالعه کردن دروس بی نتیجه است
 
آشنایی با راه و رسم افرادی که این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته اند به ویژه در این روزهای پایانی می تواند به داوطلبان کمک کند؛ بر همین اساس این بار سراغی از رتبه دوم رشته علوم انسانی سال 96، «یلدا حجتی» گرفتیم تا با روش طی کردن این مسیر از سوی وی آشنا شویم که مشروح این گفت وگو در ادامه آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: خانم حجتی اول از خودتان بگویید و اکنون در چه رشته ای تحصیل می کنید؟

حجتی: من متولد سال 1377 هستم و در مدرسه فرزانگان تحصیل کردم همچنین با توجه به رتبه دوم انسانی که کسب کردم اکنون در رشته حقوق دانشگاه تهران تحصیل می کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چطور شد که رشته انسانی را در دبیرستان انتخاب کردید و آیا از ابتدا به حقوق علاقه داشتید؟

حجتی: تا سوم دبیرستان رشته تجربی بودم اما کاملا اتفاقی به رشته انسانی علاقه مند شدم و سال چهارم به علوم انسانی تغییر رشته دادم که البته در این راه خانواده ام هم خیلی همراه من بودند.

از تابستان دروس اختصاصی را شروع کردم

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به تغییر رشته ای که داشتید درس خواندن برای کنکور را چطور برنامه ریزی کرده بودید؟

حجتی: چون تغییر رشته داده بودم و با درس های اختصاصی آشنایی نداشتم بنابراین سعی کردم تابستانی که می خواستم پیش دانشگاهی بروم بیشتر دروس اختصاصی را شروع کنم تا زمانی که مدرسه ها شروع شد سایر دروس را با دقت بیشتری مطالعه کنم؟

باشگاه خبرنگاران جوان:  از کلاس مدرسه یا کنکور استفاده کردید؟

حجتی: خیر از کلاس آزاد کنکور استفاده نکردم و بیشتر کارها را خودم انجام دادم البته دراین میان همکاری و تلاش های مشاوره مدرسه در برنامه ریزی برای کنکور انکار ناپذیر است.

دانشگاه قبول شدن پایان مسیر علم آموزی نیست/ روزهای پایانی کنکور، مطالعه کردن دروس بی نتیجه است

هدفمند بودن برای رسیدن به موفقیت کافی است

باشگاه خبرنگاران جوان: برای دانش آموزان و داوطلبانی که مثل شما تغییر رشته دادند چه توصیه ای دارید آیا آنها می توانند رتبه های بالای در کنکور کسب کنند؟

حجتی: به نظر من اگر کسی هدف داشته باشد قطعا به هدفش می رسد و اینکه فرد تغییر رشته ای نمی تواند به نتیجه مناسبی برسد، درست نیست چرا که ه کسی به اندازه تلاش خودش نتیجه می بیند.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه توصیه ای به داوطلبان در این روزهای پایانی دارید و چطور اضطراب خود را کنترل کنند؟

حجتی: با توجه به اینکه به روز آزمون نزدیک می شویم طی 2،3 روز آخر بهتراست ذهن خودشان را از هرگونه تشویش و درس خواندن دور کنند و فقط نهایتا دوره اجمالی بر دروس انجام دهند و بدانند که با تشویش و اضطراب مشکلی حل نمی شود و به نتیجه نمی رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان: خودتان در روزهای پایانی فکر می کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟

حجتی: اینکه بخواهم رتبه دوم شوم خیلی مورد توجهم نبود اما با توجه به نتایج آزمون ها تصور می کردم که باید نتیجه خوبی بگیرم البته در کنار آن همواره به خودم می گفتم که اگر احیانا به نتیجه نرسیدم باید باز هم به تلاش ادامه دهم و توصیه ام به داوطلبان کنکوری این است که حتی اگر نتیجه مطلوب را نگرفتند از هدف ناامید نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا دانشگاه رفتن را پایان مسیر علم می دانید واکنون خودتان در چه شرایطی هستید؟ آیا قصد مهاجرت ندارید؟

حجتی: قطعا دانشگاه رفتن پایان مسیر علم آموزی نیست و من دانشگاه را لازمه ورود به بازار کار می دانم بنابراین تا حدی استاد و تا حدی دانشجو باید مسیر دانش را دنبال کند .

اکنون خودم فعلا به درس خواندن در کشور و سرکار رفتن فکر می کردم اما اگر شرایط مناسبی ایجاد شود شاید قصد مهاجرت هم پیدا کنم اما فعلا برنامه ای برای آن ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.