بخشودگی برق کشاورزان کم مصرف مهابادی

کشاورزانی که در ساعت پیک مصرف ،مصرف خودرا کاهش دهند از بخشودگی هزینه برق برخوردارمی شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرامور برق مهاباد گفت :با کشاورزانی که وسایل برقی خود در ساعات پیک 4 ساعت خاموش کنند قرارداد بخشودگی هزینه بسته می شود.

فیض الله بیگی افزود : در ساعت  12 تا 16 ،ادارات ملزم به کاهش  10 درصد بار مصرف خود هستند و  همچنین برای مشترکین صنعتی دیماندی با ثبت شماره اشتراک و کاهش بار مصرف در قالب تفاهم نامه شامل بخشودگی  هزینه برق می شوند .

مدیر امور برق مهاباد با اشاره به اینکه بالا بودن هزینه برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است گفت : می توان به راحتی با اجرای برخی نکات مدیریت مصرف تا 30 درصد هزینه ها را کاهش داد .

به گفته فیض الله بیگی زمان اوج مصرف فصل تابستان در روز ساعات 12 تا 16 و در شب  بین 19 تا 23 می باشد و با بکارگیری چند راهکار ساده برای مدیریت مصرف برق در بخش روشنایی یخچال فریزر ، ماشین لباسشویی و کولر آبی و گازی ، هم میتوانیم به اقتصاد خانواده و هم به پایداری شبکه برق و گذر از پیک مصرف برق کمک کنیم.

راهکار هایی مدیریت مصرف برق در فصل تابستان

در بخش خانگی تا آنجایی که می توانند از انرژی خورشیدی استفاده کنند و قسمت های سرمایشی  تا 25 درصد و کولر گازی کم مصرف ودارای برچسب انرژی باشد .

همچنن در بخش کشاورزی استفاده الکتروپمپ های شناور و پر بازده به جای الکترو پمپ های شفت غلافی و روانکاوی سرویس و بازدهی دوره ای در تشکیلات الکتریکی ، و استفاده از لامپ های LED و کم مصرف در تضمین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید ( قطره ای و بارانی )

در بخش صنعتی استفاده نکردن همزمان از وسایل برق پر مصرف در ساعات اوج بار ، استفاده از انرژی خورشیدی در طول روز بخصوص در فصل تابستان ف جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته از شنبه تا چهارشنبه ، حداقل زمان همکاری 5 روز در 5 هفته متوالی ، کاهش 24 ساعت بار ( انجام تعمیرات و تعطیلات سالانه حداقل به مدت 5 روز مستمر کاری ) در بخش خانگی : استفاده از لامپ های کم مصرف LED و SMD ، خاموش کردن لامپ اضافی و لوازم خانگی پر مصرف در ساعات غیر پیک استفاده نمایید و در روزهای بلند تابستان از روشنایی طبیعی استفاده کنند ، مراتب خاموش بودن لامپ اضافی در زمان اوج مصرف با تنظیم دمای کولر بین 23 تا 25 درجه ضمن افزایش عمر و کارایی کولر هزینه برق مصرفی  را کاهش دهیم ، موقع ترک خانه چراغ را خاموش کنیم .

 مشترکین تجاری باید در خرید لوازم الکتریکی به برچسب انرژی توجه کنند، بیش از 90 درصد از برق مصرفی در لامپ های رشته ای به گرما تبدیل می شود و استفاده از این لامپ ها باعث افزایش دمای محیط و نیاز بیشتر به سیستم خنک کننده را سبب می شود  لذا از لامپ های رشته ای هالوژنه استفاده ننمایند .

انتهای پیام/س خ

 

صرفه جویی در مصرف برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.