۵ مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی جان باختند

پنج مهاجر غیرقانونی آفریقایی در آب‌های ساحلی لیبی جان خود را از دست دادند و دویست نفر بوسیله نیرو‌های امدادگر نجات یافتند.

۵ مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی جان باختندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی لیبی اعلام کرد پنج مهاجر غیرقانونی آفریقایی در آب‌های ساحلی لیبی جان خود را از دست دادند و دویست نفر بوسیله نیرو‌های امدادگر نجات یافتند.

این گروه از مهاجران غیرقانونی آفریقایی قصد داشتند از طریق دریای مدیترانه خود را به خاک اروپا برسانند، اما در سواحل لیبی دچار مشکل شدند. در اولین عملیات امداد و نجات که روز جمعه بوسیله نیروی دریایی لیبی در شرق شهر طرابلس صورت گرفت نود و چهار مهاجر غیرقانونی از جمله سه کودک و نه زن نجات یافتند.

ژنرال ایوب قاسم، سخنگوی نیروی دریایی لیبی، اعلام کرد پنج مهاجر غیرقانونی از سودان، نیجریه، چاد و مصر در همین قایق جان خود را از دست دادند.

این مقام نیروی دریایی لیبی افزود در یک عملیات جداگانه دیگر در همین منطقه نیرو‌های ساحلی لیبی نود و یک مهاجر غیرقانونی را که قایقشان مشکل پیدا کرده بود، نجات دادند. طبق اعلام این منبع، مهاجران نجات یافته ملیت‌های مختلف آفریقایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به هرج و مرج و ناآرامی‌هایی که در لیبی وجود دارد هر ماه هزاران مهاجر تلاش می‌کنند از طریق این کشور با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند. این در حالی است که تعدادی از آن‌ها در این سفر پرمخاطره جان خود را از دست می‌دهند. هزاران آواره که در مسیر پرمخاطره خود برای رفتن به اروپا در دریای مدیترانه رهگیری یا نجات داده شده اند، در مراکز نگهداری در خاک لیبی به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار