معاون وزیر صنعت؛

اجازه نمی‌دهیم تحریم برای کشور مشکل ایجاد کند

سینکی گفت: در مقابل سیاست جدید بیرونی که برای کشور ایجاد شده، باید با بهره‌گیری از تجارب حرفه‌ای، اجازه داده نشود تحریم، مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

اجازه نمی‌دهیم تحریم برای کشور مشکل ایجاد کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن یونس سینکی معاون وزیر صنعت، در همایش روز ملی اصناف گفت: بار اول نیست که از ناحیه دشمن مورد تهاجم قرار می‌گیریم ؛ دشمن به روش ها و شیوهای مختلف ما را آزموده و این شرایط نیاز نیاز به مدیریت و کارشناسی دارد.

معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه آرامش در عرصه های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس مدیون فداکاری های اصناف است، تصریح کرد: جامعه صنفی نخستین سنگر موفقیت اقتصادی کشور هستند و اقتصاد اجتماعی نخستین پارامتر و سرمایه ملی برای توسعه اقتصادی کشور است.

سینکی اظهار کرد: سیاست جدید بیرونی برای کشور ایجاد شده که بایستی با دوراندیشی و بهره‌گیری از تجارب حرفه‌ای، اجازه داده نشود که تحریم، مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های جدید استفاده کرد، افزود: بدون تردید استفاده از ظرفیت های جامعه صنفی می تواند دست مایه پیروزی مجدد در عرصه اقتصادی باشد. وی تاکید کرد: ۳ میلیون واحد صنفی در ترکیب اصناف هستند که خود ظرفیتی است برای حوزه اقتصادی، امنیت و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی که باید از این ظرفیت ها پاسداری و بهره‌گیری کرد.

سینکی افزود: نخستین خواسته وزارت صنعت از اصناف این است که ظرفیت حرفه ای خودتان را دست مایه موفقیت قرار دهد و با بهره گیری از ظرفیت های حرفه ای قدم های موثری را در شبکه توزیع و تامین کالا بردارد؛ جریان تامین اگر به درستی مدیریت شود، دست مایه اتفاقات خوب خواهد بود.

وی آرامش اجتماعی را یک سرمایه دانست و گفت: ناآرامی ها هزینه ها را وارد حوزه اقتصادی می کند و باید برای این ناهماهنگی هزینه بدهیم و لازم است با دقت نظر و بهره گیری از ظرفیت ها شرایط را مدیریت کنیم. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی اصناف مهم است، افزود: ما به اندازه اصناف مشکلات و فرصت ها را نمی شناسیم و باید مدیریت کنیم.

سینکی تاکید کرد: اصناف نباید اجازه دهند دشمنان تحت هیچ عنوان و ادبیاتی اتحاد و یکپارچگی آنها را خدشه دار کنند و البته نباید اجازه داد ظرفیت حرفه ای و تخصصی آنها خدشه دار شود؛ چراکه اصناف ما درون مایه فرهنگی و اجتماعی دارند و برای توسعه یافتگی های امروز اقتصادی کار سخت می شود و باید برای شبکه تولید و توزیع کارشناسی کرد .

وی افزود: بحث حمایت از کالای ایرانی چیزی حدود ۴۸۰ هزار صنف تولیدی اصناف کشور هستند که می توانند حمایت از تولید داخلی کشور را فراگیر کنند و به تمام معنا اجرا کنند و بحث صنوف تولیدی باید حمایت شوند و زمینه صادرات را افزایش دهند. یونس سینکی تصریح کرد: بحث مبارزه با قاچاق خیلی جدی است و مهم ترین سنگری که می تواند آن را به صفر برساند، جامعه صنفی کشور هستند. با اتحاد و هماهنگی اصناف این کار شدنی است و باید از عرضه کالای قاچاق جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۷:۲۹ ۰۲ تير ۱۳۹۷
از دولت محترم تقاضا دارم جلوی واردات کالا های لوکس و غیر ضروری که ارز کشور را نابود می کند و کالا های امریکایی و ارز مسافرتی را بگیرد با تشکر از مدیر
آخرین اخبار