۴۶ مدرسه کپری وکانکسی نیکشهر نیازمند توجه بیشتر خیران است

رئیس آموزش وپرورش بخش بنت نیکشهر گفت: ۱۱ مدرسه کپری و ۳۵ کلاس درس کانکسی این بخش نیازمند توجه بیشتر خیران برای استاندارد سازی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اسحاق شاهوزهی گفت: بخش بنت از نظر امکانات و فضا‌های آموزشی از محروم‌ترین مناطق کشور و استان سیستان وبلوچستان است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳۴ مدرسه موجود در بخش بنت ۳۹ مدرسه فاقد انشعاب برق و نیازمند فوری برای برقرسانی هستند.

رئیس آموزش و پرورش بخش بنت نیکشهر افزود: علاوه بر این، ۵۸ مدرسه فاقد آب، ۱۷ مدرسه تخریبی، ۲۱ مدرسه بصورت ۲ شیفته و ۱۳ مدرسه فاقد فضا و کلاس درس هستند.‌

وی گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور هشت مترمربع است و این آمار در بخش بنت ۲ متر و ۵۸ سانتی متر مربع است که خود نشان از محرومیت فراوان در این زمینه دارد.

وی با قدردانی از تلاش خیران و دولت در زمینه استاندارد سازی مدارس بخش بنت اظهار داشت: هم اینک ۱۸ مدرسه خیری با ۵۶ کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مدرسه تخریبی در بخش بنت وجود دارد، اظهار داشت: این مدارس باید هر چه سریعتر با کمک خیران و اختصاص اعتبارات دولتی ساخته شوند.

شاهوزهی گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳۴ مدرسه و ۴۳۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که ۵۷۱ معلم و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.
وی از تلاش خیران برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی بخش بنت قدردانی کرد و افزود: کار خیران مدرسه ساز صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ به یادگار می‌ماند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بنت ادامه داد: خیران با حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه خود علاوه بر کمک به آموزش و پرورش به طور عملی در فرهنگ سازی جامعه مشارکت می‌کنند.

وی گفت: تمام مدارس ابتدایی، راهنمایی ودبیرستان شهر بنت بدون استثنا دو شیفته هستند و دبیرستان کارودانش سه شیفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر کلاس درس موجود با ساخت حدود ۸۸۳ کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی بخش بنت به استاندارد کشوری نزدیک می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بنت خواستار توجه خیران و دولت برای ساخت فضای آموزشی جدید براساس محرومیت وعقب ماندگی منطقه شد.

انتهای پیام/گ

۴۶ مدرسه کپری وکانکسی نیکشهر نیازمند توجه بیشتر خیران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار