فرماندار دلگان؛

حل مشکلات منطقه با بهره گیری از علما و ریش سفیدان

فرماندار دلگان گفت: سیاست دولت بهره گیری از ظرفیت‌ها و گروه‌های مرجع اجتماعی در پیشگیری و بازسازی موضوعات گوناگون از جمله امنیت اجتماعی و ارامش در جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان عصر امروز در همایش مشترک معتمدین، ریش سفیدان، علما و سران طوایف دلگان و شورای تامین‌شهرستان اظهار کرد: سیاست دولت بهره گیری از ظرفیت‌ها و گروه‌های مرجع اجتماعی در پیشگیری و بازسازی موضوعات گوناگون از جمله امنیت اجتماعی و ارامش در جامعه است.

وی افزود: تفرقه و گسست مذهبی و قومی در دلگان ولایتمدار، جای پای نداشته و نخواهد داشت و اندک اختلافات که زاویه دار شده است با تعامل، بصیرت و دانایی و دوراندیشی اعضای شورای تامین شهرستان، معتمدین و علما و سران طوایف در کنار نخبگان و اندیشمندان منطقه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و با هدایت‌های مدبرانه و اشراف شورای تامین استان مرتفع خواهد شد.

شجاعی افزود: به منظور سپردن ماموریت‌های پیشگیرانه و بهره مندی بهتر و منظم و هدفمند از قابلیت‌های معتمدین شهرستان، شورای مشورتی معتمدین و سران طوایف شهرستان با ترکیب عمومی از تمام اندیشه‌ها تشکیل و در ساختاری فراگیر و علمی، در چهارچوب مشخص تشکیل می‌شود و هر معتمد در کنار خود یک‌نخبه جوان و دانشگاهی و یا سرآمد را خواهد داشت.

امام جمعه دلگان هم در ادامه با تاکید بر اینکه کینه و عداوت و خشونت متاثر از تعصبات کور، جایگاهی در عرصه دین و تقوا و دینداری ندارد گفت: دین مبین اسلام، دین محبت و رحمت و امنیت است و با رعایت کامل تقوا و دینداری و عمل به دستورات دینی نباید اجازه داد فضای اجتماعی و ارامش شهرستان زیر سوال رفته و توسعه و ابادانی دستخوش بازی‌های قومی و نزاع‌های جزیی و کلی قومی و طایفه‌ای و خانوادگی شود.

حجت الاسلام عظیم بامری با اشاره به اینکه لازم است احاد مردم در کنار شورای تامین شهرستان نسبت به برقراری صلح‌ها و وحدت و جلوگیری از اختلافات طایفه‌ای همت کنند افزود: نگهداری سلاح غیرمجاز، بدعت تیراندازی در مجالس عروسی و شادی و همچنین مواد مخدر از افت‌های جامعه است که باید هم شورای تامین شهرستان و هم سران طوایف و معتمدین با تمام توان و قوا چاره اندیشی و ضمن فرهنگسازی، نسبت به برخورد با مجرمین همت جدی به خرج دهند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان، روحانیون و بزرگان شهرستان در جهت ترویج هر چه بهتر فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری و فرهنگسازی گفت:: معرفت‌افزایی دینی و اجتماعی و علمی و فرهنگی برای مقابله و تضعیف ناهنجاری‌های اجتماعی و از سوی دیگر تعمیق و گسترش معارف اصیل دینی و باور‌های پاک ایمانی در بین جوانان امری محتوم و ضروری است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری گفت: لازم است متنفذین با گام‌های جدی، مقابله عملی، علمی و فکری با ناهنجاری‌هایی که ضمن به مخاطره انداختن ارامش جامعه، تعارض و تقابل با قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران دارد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید از پیامد‌های مثبت طایفه‌ای و قومی و تنوع و تکثر در راستای وحدت بیشتر استفاده کنیم، افزود: تقویت پیامد‌های منفی این مسئله ضربه به توسعه همه جانبه، وحدت و همگرای و عامل اختلاف افکنی در جامعه و در بین طوایف است که دستگاه‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی در کنار معتمدین با اگاهی و با بصیرت هوشیاری لازم را دارند.

انتهای پیام/ع

همکاری  علما و ریش سفیدان در حل مشکلات منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار