شریفی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

معوقات یک ساله، مشکل پرستاران پیمانی/ نظارت جدی بر عملکرد مراقبان در منزل داریم

دبیر کل جامعه پرستاری کشور گفت: حدود یک سال است که پرستاران پیمانی مراکز درمانی، کارانه خود را دریافت نکرده‌اند.

معوقات یک ساله کارانه پرستاران پیمانی/ نظارت جدی بر نیروهای مراقبت در منزل داریممحمد شریفی‌مقدم دبیر کل خانه پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متأسفانه معوقات پرستاران  یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت در مراکز درمانی دولتی یا خصوصی است و همین مسئله باعث شده است تا این گروه زحمتکش دچار مشکلات مالی شوند.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌های کشور کارانه نیروهای شرکتی و حتی پرستاران بیش از یک سال عقب افتاده است و برخی از پرستاران مدت طولانی است که حقوق اضافه کاری خود را دریافت نکرده‌اند.

دبیر کل جامعه پرستاری کشور عنوان کرد:‌ با وجود گذشت یک سال از تصویب قانون  تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز هیچ اقدام موثری در زمینه اجرایی این قانون انجام نشده است و همین مسئله باعث مهاجرت پرستاران به خارج از کشور یا تغییر شغل آنها شده است.

وی در خصوص نامه جمعی از پرستاران به معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: به دلیل مشکلات مالی فراوان پرستاران در کشور صبر، این افراد لبریز شده است به همین دلیل مشکلات خود را در نامه‌ای با معاونت پرستاری و دیگر سازمان های وزارت بهداشت در میان گذاشتند.

شریفی مقدم تأکید کرد: ‌اضافه کاری اجباری در بخش‌های دولتی یا حتی خصوصی یکی از مشکلات جدی پرستاران در مراکز درمانی محسوب می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است که در صورت رفع نشدن می‌تواند سلامت بیماران را به دلیل کار زیاد و غیراستاندارد به خطر بیندازد.

دبیر کل جامعه پرستاری کشور اظهار کرد: باید در خصوص نحوه به کارگیری نیروهای مراقبت در منزل، نظارت جدی  اعمال شود تا از ورود افراد غیرکارشناس و بدون تخصص به این حوزه جلوگیری شود.
انتهای پیام/

مشکلات جامعه  پرستاری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار