بزرگترین واحد پخت سوم کاشی کشور نیازمند اعتبار

بزرگترین واحد پخت سوم کاشی کشور برای ادامه حیات خود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛طلوع مدیرعامل کارخانه تولید کاشی تزئینی واقع در شهرک صنعتی قاین گفت:هم اکنون بزرگترین واحد پخت سوم کاشی کشور به دلیل نداشتن نقدینگی در رکود به سر می برد.

 

وی  افزود:این کارخانه فعالیت خود را از نیمه دوم سال 90 آغاز کرد و سالهای 91 و 92 دارای رونق خوب و سفارش های متعددی داشت اما این روزها این کارخانه بزرگ حال و روز خوشی ندارد.

 

طلوع گفت:در سالهای رونق این کارخانه تولیدات را به کشورهای عراق،افغانستان و آسیای میانه صادر می کردیم و هم اکنون نیز سفارش خارجی و داخلی زیادی داریم اما به دلیل کمبود نقدینگی تولید با مشکل مواجه شده است.

 

مدیرعامل کارخانه تولید کاشی تزئینی افزود:در ابتدای راه اندازی کارخانه 45 نفر اینجا کار می کردند که حالا به 5 نفر رسیده و مجبور شدیم نیروها را تعدیل کنیم.

 

وی اظهار کرد:روزانه 2 تریلی کاشی سفید ساده از کارخانه های مختلف داخل و خارج استان تهیه و آنها را تبدیل به کاشی تزئینی می کنیم.

 

طلوع ادامه داد:برای راه اندازی این کارخانه یک میلیارد تومان وام  به اصطلاح  12 درصد گرفتیم که در عمل تبدیل به 18 درصد شد و همچنین یک میلیارد تومان نیز شخصی تأمین کردیم.

 

مدیرعامل کارخانه تولید کاشی تزئینی گفت:تقاضای وام کرده ایم که تا این لحظه بانک ها در این زمینه اقدامی نکرده و ما همچنان درگیر بروکراسی اداری برای أخذ وام هستیم.

 

این مدیر تولیدی در ادامه افزود:سالانه ظرفیت تولید 360 هزار تن کاشی در هر شیفت کاری داریم و کاشی سفید را از متری 13 هزار تومان تهیه می کنیم و پس از تزئین قیمت آن با کسب ارزش افزوده دو تا سه برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام/غ

تولید در بزرگترین واحد پخت سوم کاشی کشور،معطل نقدینگی

 

برچسب ها: کارخانه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.