سرپرست سازمان پسماند شهرداری سنندج خبرداد:

آغاز اجرای طرح کنترل و پلاک کوبی سگ‌های بلاصاحب در سنندج

سرپرست سازمان پسماند شهرداری سنندج گفت:: برای جلوگیری ازافزایش زاد و ولد سگ‌های بلاصاحب و ارتقاء سطح بهداشت طرح کنترل وپلاک کوبی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر در حال اجرا است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیروان غفوری گفت: یکی از معضلات سطح شهر بحث ورود سگ‌های بلا صاحب در محیط شهری است که مشکلات فراوانی را برای شهروندان بوجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه عدم بموقع گذاشتن زباله توسط شهروندان در شب‌ها واتصال برخی روستا‌های حاشیه شهر‌ها باعث شده که در سال‌های اخیر تعدادسگ‌های بلاصاحب در سطح شهر افزایش یابد، عنوان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات مزاحم شهری بویژه سگ‌های بلا صاحب از اواخر سال گذشته با مشارکت تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد طرح کنترل این حیوانات در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
 غفوری بیان کرد: هدف از اجرای طرح کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب آسایش شهروندان، رفع مزاحمت این حیوانات، ارتقاء سطح بهداشت عمومی، حذف روش‌های سنتی و غیر علمی و جلوگیری از انواع بیماری مسری نظیر هاری و کیست هیداتیک است.
وی از آغاز اجرای طرح کنترل و پلاک کوبی سگ‌های بلا صاحب در سطح شهر خبر داد و گفت:: در فاز نخست این طرح در ناحیه منفصل نایسر و تعدادی از شهرک‌های بهاران نظیر شهرک زاگرس، ویلا شهر و علوم پزشکی در حال اجرا است.
 غفوری عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح سگ‌های بلا صاحب در مناطق ذکر شده جمع آوری شده و به پناه گاه‌های در نظر گرفته شده منتقل می‌شود.
وی اظهارداشت: پس از جمع آوری سگ‌های بلا صاحب نسبت به انجام واکسناسیون (تزریق آمپول ضد هاری)، عقیم سازی، انگل زدایی و پلاک کوبی بر روی گوش این حیونات توسط متخصصان انجام خواهد گرفت.
سرپست سازمان پسماند شهرداری سنندج ادامه داد: مکاتبات لازم برای اجرای این طرح در سایر نقاط سطح شهر هم صورت گرفته و در صورت انجام هماهنگی لازم و همکاری سایر ارگان‌های مرتبط این طرح در تمامی مناطق سطح شهر انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/م

اجرای طرح کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب در کردستان

برچسب ها: شهرداری ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.