لیگ ملت‌های والیبال؛

ایران ۳ - آلمان ۲ / ایران برترین آسیایی لیگ والیبال ملت‌های جهان شد

تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ امروز «یکشنبه» با نتیجه ۳ بر ۲ تیم آلمان را شکست داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ امروز «یکشنبه» از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند.

ایران ۳ - آلمان ۲ / ایران برترین آسیایی لیگ والیبال ملت‌های جهان شد

** ست اول: ایران 25 - آلمان 20

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، سامان فائزی، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) آغاز کرد.

عملکرد کم نقص شاگردان کولاکوویچ در میان هیاهوی تماشاگران نتیجه بازی را ۸ بر ۳ به سود ایران کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه آلمان‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و نتیجه را ۱۰ بر ۹ کردند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند.

برتری ایران ادامه پیدا کرد و ملی پوشان توانستند به کمک حمایت هواداران و البته بازی خوب خود نتیجه مسابقه را ۱۶ بر ۱۲ کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

نتیجه ۱۷ بر ۱۳ به سود ایران جیانی، سرمربی آلمان را مجبور کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. دستورات جیانی مشکلی از آلمان‌ها حل نکرد تا او در امتیاز ۲۱ بر ۱۶ به سود ایران یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

گزارش لحظه به لحظه/ ایران ۲ - آلمان یک

**ست دوم: ایران 23 - آلمان 25

برتری در شروع ست دوم با آلمان بود. با وجود اینکه سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران چند بار به تصمیمات داور اعتراض کرد، اما تیم آلمان توانست برتری خود را حفظ کند.

اشتباه در زدن سرویس در هر دو تیم زیاد بود، اما در نهایت در امتیاز ۸ بر ۶ به سود شاگردان جیانی هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند.

تیم ایران بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاند و در ادامه در امتیاز ۱۱ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی آلمان درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایران برتری خود را حفظ کرد و تیم‌ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران روانه وقت استراحت فنی دوم شدند. اسپک‌های میلاد عبادی پور موجب شد تا ایران بتواند برتری خود را حفظ کند، اما آلمان‌ها هم دست از تلاش برنداشتند و در امتیاز ۱۸ بر ۱۷ از ایران پیش افتادند.

ایگور کولاکوویچ در امتیاز ۲۰ بر ۱۸ به سود آلمان احساس خطر کرد و شاگردانش را به کنار زمین فراخواند تا نکاتی را به آن‌ها گوشزد کند. این وقت استراحت موجب شد تا بازی در امتیاز ۲۰ به تساوی کشیده شود.

شاگردان جیانی به ستاره‌های ایران اجازه خودنمایی ندادند و بلافاصله نتیجه را به ۲۲ بر ۲۰ به سود خود تغییر دادند تا کولاکوویچ یک بار دیگر درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود آلمان تمام شد.

بیشتر بخوانید:

خلاصه والیبال ایران و آلمان در ۳ تیر ۹۷ +فیلم

عملکرد فنی تیم‌های والیبال ایران و آرژانتین به روایت آمار

نتایج کامل روز نخست از هفته دوم / تداوم صدرنشینی لهستانی‌ها

گزارش لحظه به لحظه/ ایران ۲ - آلمان یک

** ست سوم: ایران 25 – آلمان 22

برتری در ست سوم با ایران بود. شاگردان کولاکوویچ در این ست با انرژی بیشتری وارد زمین شدند. بیشتر توپ‌ها در هر دو تیم به بازیکنان سرعتی زن می‌رسید تا اینکه در امتیاز ۷ بر ۳ به سود ایران، سرمربی آلمان درخواست وقت استراحت فنی کرد و در ادامه هم نتیجه بازی ۸ بر ۳ شد و هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. هر چه از بازی گذشت برتری ایران بیشتر شد.

امتیاز نهم برای شاگردان کولاکوویچ با در خواست ویدئوچک حاصل شد تا آلمان‌ها همچنان در امتیاز ۳ باقی بمانند. شاگردان جیانی بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند. در نهایت در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران بود که سرمربی آلمان درخواست وقت استراحت فنی کرد تا بتواند آخرین نکات را به شاگردانش تذکر دهد. در اواخر ست سوم بود که مسعود سلطانی‌فر هم خود را به سالن مسابقه رساند تا از نزدیک شاهد عملکرد ملی پوشان ایران باشد.

شاگردان جیانی اختلاف را بسیار کم کردند و نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود ایران شد. کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد، اما این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد.

ایران ۳ - آلمان ۲ / ایران برترین آسیایی لیگ والیبال ملت‌های جهان شد

** ست چهارم: ایران 22 – آلمان 25

بازی در ست چهارم بسیار نزدیک پیش رفت؛ البته تیم آلمان توانست با سرویس‌های خوب خود تیم ایران را تا حدودی تحت فشار قرار دهد. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود آلمان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند.

زمانی که نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۱ به سود آلمان شد کولاکوویچ فرهاد قائمی را جایگزین مرتضی شریفی کرد تا بتواند تیمش را در دریافت اول تقویت کند. این تعویض نتیجه مثبتی داشت و تیم‌ها در امتیاز ۱۳ به تساوی رسیدند.

آلمانی‌ها اجازه ندادند تا بازی به سود ایران پیش برود و خیلی زود نتیجه را به ۱۶ بر ۱۴ به سود خود تغییر دادند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. روند خوب آلمان‌ها موجب شد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود ژرمن‌ها درخواست وقت استراحت فنی کند.

تساوی در امتیاز ۱۸ این بار جیانی را مجبور کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود آلمان تمام شد.

ایران ۳ - آلمان ۲ / ایران برترین آسیایی لیگ والیبال ملت‌های جهان شد

**ست پنجم: ایران 15 - آلمان 11

ست حساس پنجم با حمایت پرشور تماشاگران حاضر در سالن آغاز شد و هر دو تیم بسیار نزدیک کار را دنبال کردند. رفته رفته ایران توانست برتری خود را به حریف دیکته کند و نتیجه بازی ۶ بر ۴ به سود ایران شد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها جای خود را در زمین مسابقه تعویض کردند.


جنگندگی شاگردان کولاکوویچ در این ست تمامی نداشت. ملی پوشان ایران برای هر توپ تا آخرین لحظه تلاش می‌کردند. ست پنجم هم در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران تمام شد.

به این ترتیب ایران توانست با نتیجه ۳ بر ۲ آلمان را شکست دهد. پرونده ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با کسب ۳ پیروزی در تهران بسته شد و شاگردان کولاکوویچ توانستند در نهایت عنوان دهم مسابقات را به خود اختصاص دهند و بهترین تیم آسیا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۷
خدا قوت احسنت سالم وپیروز باشید انشاالاه پرچم ایران عزیزم همیشه برافراشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۷
درود بر غیرت و همت شما ورزشکاران .انشاء الله همیشه پاینده و با صلابت باشید.و پرجم ایران عزیمان را به اهتزاز درآورید.خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۷
درود بر شما غیور مردان والیبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۷
خدا قوت.با این بودجه نتیجه عالی و خوب بود
Germany
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۳ تير ۱۳۹۷
افرین بهشون
آخرین اخبار