آمادگی اتریشی ها برای همکاری در بخش آب و کشاورزی با هرمزگان

سفیر اتریش گفت: آماده همکاری در بخش امنیت آب و کشاورزی با استان هرمزگان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،اشتفان شولتز سفیر اتریش در دیدار با استاندار هرمزگان در بندرعباس  گفت: اتریش در زمینه شیرین سازی آب دریا دارای فناوری‌های نوین است که می‌تواند با اتکا به این دانش در بخش تامین آب در هرمزگان سرمایه گذاری کند.

وی افزود: اتریش با بهره مندی از این دانش توانسته است از ۴۰ دریاچه داخلی برای تامین آب آشامیدنی استفاده کند.

سفیر اتریش گفت:اتریش در بخش تولید محصولات ارگانیک کشاورزی نیز گام‌های بلندی برداشته است که می‌تواند این تجربه را در اختیارکشاورزان استان هرمزگان قرار دهد.

اشتفان شولتز افزود: با شناخت زمینه‌های همکاری دو طرف در آینده‌ای نزدیک هیات اقتصادی اتریش به استان هرمزگان سفر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو شرکت خصوصی اتریشی در زمینه‌های شیرین سازی آب دریا و بنادر در هرمزگان فعالیت می‌کنند، گفت: امیدواریم با سفر ۱۳ تیر رئیس جمهور ایران به اتریش، شاهد گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف باشیم.

سفیر اتریش با اشاره به اینکه هرمزگان دروازه‌ای به سمت خلیج فارس است، افزود: اتریش به روشنی از نقش هرمزگان در تامین امنیت خلیج فارس آگاه است.

وی  با اشاره به بد عهدی آمریکا در موضوع برجام گفت: اتریش به حق ایران برای استفاده از مزایای برجام احترام می‌گذارد.

استفان شولتز افزود: برای بی اثر کردن بدعهدی‌های آمریکا می‌خواهیم مجموعه‌ای از همکاری‌های متقابل را با ایران آغاز کنیم که لازمه اجرای آن بررسی ظرفیت‌های همکاری و آموزش است.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: سابقه ۷۰۰ ساله روابط ایران و اتریش موجب می‌شود این دو کشور در آینده‌ای نزدیک گام‌های بلندتری برای همکاری‌های متقابل بردارند.

فریدون همتی افزود: هرمزگان آماده همکاری با سرمایه گذاران کشور اتریش است و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر فراهم می‌کند.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته و حال گفت: اتریش کشوری است که در زمان تحریم‌ها روابط خود را در زمینه‌های مختلف با ایران ادامه داد.

همتی افزود: امیدواریم اتریش در زمان بدعهدی آمریکا در موضوع برجام، با گسترش روابط خود با ایران نشان دهد که از استقلال رأی برخوردار است.

انتهای پیام/ف

سفر سفیر اتریش به هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.