برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک درشهرستان مرند

کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک با محوریت توسعه گردشگری ۴ و ۵ مهرماه سال‌جاری به میزبانی دانشکده فنی و مهندسی مرند برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک درشهرستان مرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهامت، دبیر کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک گفت: آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به این کنفرانس ۱۵ شهریورماه است و نتایج داوری مقالات نیز ۲۵ شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به محور‌های حوزه‌های کاربردی این کنفرانس افزود: صنعت گردشگری، ژئوتوریسم و اکوتوریسم، پدافند غیرعامل، آلودگی هوا، گردباد و ریزگرد، پزشکی، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، عمران، صنعت و تجارت، علوم زمین، ناوبری در داخل و خارج ساختمان و شهرسازی از جمله آن است.

شهامت، همچنین با اشاره به محور‌های کنفرانس در GIS یادآور شد: مدلسازی شهر هوشمند، مدیریت داده‌­های مکانی حجیم، سیستم‌های اطلاعات مکانی فراگستر، داوطلبانه و مشارکتی، سرویس‌های مکان مبنای تحت وب و موبایل، داده کاوی مکانی زمانی، هوش محاسباتی و بهینه‌سازی مکانی، شبیه سازی و مدل‌سازی مکانی و سامانه‌های حامی تصمیم‌گیری مکانی در این راستا قرار دارد.

به گفته وی، در این کنفرانس روش‌های نوین استخراج اطلاعات از تصاویر راداری، سنجش از دور چندطیفی و ابرطیفی، استخراج هوشمند عوارض از تصاویر، پویش‌گر‌های لیزری، هواپیمای بدون سرنشین و کاربرد‌های آن در ژئوماتیک، فتوگرامتری برد کوتاه، طراحی و کالیبراسیون سنجنده‌ها، بازسازی سه بعدی و پردازش ابر نقطه‌ای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و پهباد‌ها در محور‌های کنفرانس در RS و فتوگرامتری است.

دبیر کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک در ادامه با اشاره به دیگر محور‌های این کنفرانس در بخش ژئودزی گفت: این بخش کنفرانس در بخش‌های ثقل سنجی ماهواره ای، ژئودینامیک و تکتونیک، میکروژئودزی و ژئوتکنیک، ژئودزی ماهواره‌ای (هندسی و جاذبی)، ژئودزی فیزیکی و هیدروگرافی، پیشرفت‌های اخیر در مدل‌سازی میدان ثقل متغیر با زمان و چارچوب‌های مرجع ژئودتیک برگزار می‌شود.

شهامت با اشاره به لزوم برگزاری این کنفرانس گفت: فناوری چه درون‌زا و مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه داخلی است و چه با منشأ خارجی و برون‌زا تلقی شود، مستلزم مدیریت بر فرآیند انتقال و توسعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نوآوری عامل پیشرفت کشور‌های توسعه یافته و عامل حسرت کشور‌های در حال توسعه است، افزود: امروزه فناوری نقش اساسی در بهبود زندگی مردم ایفا می‌ند، لذا استفاده از نظریات و تخصص جامعه نخبگان دانشگاهی و صنعتی برای برنامه‌ریزی جهت تقویت چرخه صنعت و تولیدات در زمینه‌های مختلف علوم، مهندسی و به‌کارگیری یافته‌های جدید جهت بومی‌سازی و به کارگیری تکنولوژی‌های نوین مهندسی در جهان یک نیاز مهم است.

شهامت در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه ضرورت توجه به وجود عناصر کاربردی در علوم و مهندسی می‌تواند حتی پایه‌های تولید ناخالص ملی برای عرصه صادرات پایدار به کشور‌های منطقه و جهان تلقی شود و از این رو تقویت هرچه بیشتر تکنولوژی و توان و ایده‌های علمی در علوم و مهندسی و توسعه آن موجبات باروری و خودباوری مردم یک کشور را نوعاً افزایش داده و آن را به یک کشور مهم در جهان تبدیل می‌کند.

به گفته وی، در همین زمینه آنچه مسلم است حرکت به سوی توسعه و آبادانی زمانی محقق خواهد شد که زیرساخت‌های علمی و عملی موجود باشد، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مهندسی و سایر دستگاه‌های اجرایی ضامن و مجری ایجاد این زیرساخت‌ها هستند.

دبیر کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک اضافه کرد: برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک در جهت بهره‌گیری از تجارب اساتید بزرگوار و دانشجویان گرامی دانشگاه‌های ایران و فرهیختگان نهاد‌های علمی پژوهشی ایران فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارائه یافته‌های پژوهشی نوین و گردهم آوردن صاحب‌نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگذاران و مدیران، سازمان‌های ذی‌ربط و علاقه‌مند، مهندسان مشاور و متخصصان و علاقه‌مندان مباحث مهندسی ژئوماتیک است.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی کشور در زمینه مفاهیم مشترک علوم، مهندسی و سایر موضوعات مرتبط با محور‌های کنفرانس را فراهم می‌سازد.

به گفته شهامت، بر این اساس، دبیرخانه اولین کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک دانشگاه تبریز با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می‌کند با شرکت در برنامه‌های متنوع این کنفرانس در این رویداد مهم ملی مشارکت کرده و با ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

دبیر کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی جانبی برای معرفی شرکت‌ها و کسب و کار‌های مرتبط و معرفی محصولات و خدمات، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، مسابقه عکاسی با موضوع تبریز ۲۰۱۸، برگزاری میزگرد‌های علمی- تخصصی جهت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با محور‌های کنفرانس، انتخاب برترین‌های کنفرانس شامل برترین مقاله، برترین پنل تخصصی، برترین شرکت‌کننده، برترین حامی، برترین غرفه، برترین عکس و...، تور‌های تخصصی و گردشی و برگزاری کنفرانس خبری و مطبوعاتی قبل از برگزاری کنفرانس و نمایشگاه تخصصی جهت پوشش هرچه بهتر این رویداد مهم ملی از جمله دیگر برنامه‌های این کنفرانس ملی است. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مرند میزبان برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌ها و کاربرد‌های نوین ژئوماتیک

برچسب ها: صنعت ، جاذبه گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.