مدیرکل شرکت غله استان مرکزی از خرید حدود ۲۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان مرکزی تاکنون خبرداد.

جواد حسنی مدیرکل شرکت غله استان مرکزیدرگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تا کنون حدود ۲۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان مرکزی خرید تضمینی شده است والبته این مربوط به دو شهرستان ساوه و زرندیه است که برداشت در حال انجام است و هنوز سایر شهرستان‌ها مشغول برداشت محصول گندم نشده اند.

حسنی با بیان اینکه امسال قیمت تضمینی گندم کیلویی ۱۳۰۰ تومان است افزود: ۵۰ درصد وجه گندم همزمان با ارایه لیست کشاورزان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد و ۵۰ درصد دوم هم با وقفه کوتاه مدت به حساب کشاورزان عزیز واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از تولید کننده‌های مطرح گندم درکشور هست از کشاورزان درخواست کرد بحث مبارزه با سن زدگی و علف هرز را جدی بگیرند تا با افزایش کیفیت گندم و آرد نان مطلوبتری تحویل مردم شود.

پیش خرید ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی

مدیرکل شرکت غله استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۳۰ مرکز خرید پیش بینی شده و در فضای استاندارد سیلو‌ها ذخیره سازی می‌شود ابراز امیدواری کرد در پایان فصل برداشت گندم ۲۵۰ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به برداشت دانه‌های روغنی ادامه داد: ۷۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان ساوه‌ای خریداری شده و امیدواریم این میزان دانه روغنی در استان مرکزی به بیش از ۳ هزار تن برسد تاشاهد کاهش واردات این محصول در کشور باشیم.

قیمت خرید تضمینی علی رغم تورم همان قیمت پارسال

درحالی قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم گندم هزارو ۳۰۰ تومان اعلام شده است که باوجود وجود تورم و گران شدن هزینه‌های کاشت و داشت و برداشت از جمله بذرف کود، کارگر، کمباین و هزینه جابجایی بارو ... نرخ خرید تضمینی همان نرخ خرید سال گذشته است و تغییری نکرده است.

کشاورزان علاوه بر این مسئله با مسئله خرید نسیه روبرو هستند و کشاورزی که تمام هزینه‌های کاشت و داشت و برداشت را نقدا از جیب خود پرداخت کرده حال باید بعد از تحویل گندمش منظرلطف دولت و دریافت پول حاصل زحمتش باشد.

تولید گندم نقد، خرید تضمینی نسیه

 پول خرید گندم در دو مرحله به کشاورزان پرداخت می‌شود که در مرحله اول همزمان با فروش ۵۰ درصد مبلغ پرداخت شده و ۵۰ درصد باقیمانده دو ماه بعد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.