کرمان دومین استان کم بارش کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به موضوع کم آبی اشاره کرد و گفت: استان کرمان رتبه دوم را در کاهش بارندگی در سطح کشور دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در همایش فرمانداران استان کرمان افزود:در شهرستان‌ها باید کارگرو‌های حفاظت از آب با دیدگاه سازگاری با کم آبی تشکیل شود و این اقدام به صورت مستمر در مرکز استان دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: هرگونه اضافه برداشت از چاه‌ها موجب برخورد قانونی خواهد شد و هزینه‌های مربوطه به صورت تجاری حساب شده و قطع برق را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول تامین آب شرب شهری و روستایی است، تاکید کرد: تغییر الگوی کشت نیز از مواردی است که باید بر اساس یک طرح جامع که در دست تدوین است، انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: در شهرستان‌ها کار‌های بسیار خوبی برای مقابله با زمین خواری انجام شده است و تاکنون ۳ هزار و ۵۸۴ هکتار زمین تصرف شده، از دست متصرفان آزاد شده است.

آیت الهی موسوی به موضوع تصادفات اشاره و بیان کرد: استان کرمان رتبه اول در میزان راه‌ها را دارد و باید اقداماتی صورت گیرد تا میزان بروز حواث رانندگی کاهش یابد.

مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت ناشی از خواب آلودگی و واژگونی است.

وی اظهارداشت: ۱۰ درصد تصادفات در روستا‌ها رخ می‌دهد که بخش عمده‌ای از این حوادث نیز خسارت‌های جانی به دنبال دارد.

آیت اللهی موسوی یادآور شد: در سال گذشته ۸۶۰ نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته و ۴ هزار و ۲۸ نفر نیز مجروح شده اند که تعداد مجروحان ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در مجموع ۳ هزار و ۱۲۲ فقره تصادف طی سال گذشته در استان کرمان رخ داده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن، ۲۵ درصد رشد داشته است.

آیت اللهی موسوی گفت: از مجموع تصادفات استان کرمان، ۵۹۰ حادثه منجر به فوت شده است که ۲۲ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.

وی یادآور شد: تصادفات جرحی استان کرمان نیز ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تصادفات در محور‌های اصلی رخ می‌دهد، گفت: بخش عمده تصادفات ناشی از خواب آلودگی و عدم استفاده از تجهیزاتی مانند کلاه ایمنی، عینک آفتابی و. است.

وی بر تجهیز نیروی انتظامی در استان و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید به این موضوع و نیز توسعه فرهنگ رانندگی توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

۳ هزار و ۱۲۲ فقره تصادف در سال ۹۶ رخ داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار