رییس اداره شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی؛

شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در اجرای احکام کسب کرد

رییس اداره شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی گفت: شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی با اختلاف سه هزار تراز مثبت رتبه ممتاز کشوری را در اجرای احکام کسب کرد.

شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در اجرای احکام کسب کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود رفسنجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه گفت: تعداد پرونده های وارده اجرای احکام شورای حل اختلاف خراسان رضوی پارسال  67 هزار و 938 مورد بوده که از این تعداد 74 هزار و 237 فقره مختومه اعلام شده است .
 
وی گفت:تعداد پرسنل شورا‌های حل اختلاف در شهرستان ها١٤ هزاروا٩٧ نفر و در مشهد ٩٨٢ نفر که در مجموع 15 هزار و 953 نفر در این مراکز مشغول به کار هستند.

رییس اداره شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی  در خصوص تعداد قاضیان رسیدگی به پرونده‌ها در سطح شهرستان افزود:در مجموع ١٨٤ نفر قاضی پاره وقت و تمام وقت در سطح استان مشغول به خدمت رسانی هستند.
 
معاون قضایی رئییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات قضایی در شوراهای حل اختلاف گفت: هم اکنون تنها 20 درصد ابلاغ ها به صورت سنتی انجام می شود که تا پایان سال همه ابلاغ ها الکترونیکی خواهد شد.

رفسنجانی با اشاره به پذیرش دادخواست از طریق دفاتر خدمات قضایی (ثنا ) افزود : تا نیمه نخست امسال شهرستانهای بزرگ استان به این طرح می پیوندند و تاپایان سال 97 همه پذیرش در خواست ها در همه شهرستانهای استان در سامانه ثنا انجام می شود که در این سامانه 24 ساعت پس از نام نویسی رسیدگی وابلاغ صادر می شود .

وی مجموع درآمدهای این شوارها را در سال 96 ،297 میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به 247 میلیارد ریال در آمد سال 95 ، از افزایش 20 درصدی برخوردار است .

انتهای پیام// ه. ج
 

نشست خبری رییس اداره شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستادی
۱۵:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بعد از سالیان طولانی تلاش در شورای حل اختلاف اکنون شرایط برای همه یکی نیست حقوق نیروهای ستادی از همه کمت است
لطفا پیگیری کنید در صورتی که همه مسئولیت ها با نیروهای ستادی است چرا حقوق آنها از همه کمتر است؟؟؟