معاون سیاسی استاندار؛

مواد مخدر یکی از عوامل فشار قدرت‌ها بر دولت‌ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: مواد مخدر یکی از عوامل فشار قدرت‌ها بر دولت‌ها است و یکی از منابع مالی اصلی بسیاری از گروه‌های تروریستی قاچاق مواد مخدر می‌باشد.

مواد مخدر یکی از عوامل فشار قدرت‌ها بر دولت‌ها استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رحیم نوروزیان در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: بعد اقتصادی و گردش بالای مالی مواد مخدر یکی از ابعادی است که اگر به آن توجه نشود در امر مبارزه با مواد مخدر خلل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه به پدیده مبارزه با مواد مخدر باید از چند منظر نگاه کرد گفت: بعد اقتصادی و گردش بالای مالی مواد مخدر یکی از ابعادی است که اگر به آن توجه نشود در امر مبارزه با مواد مخدر خلل ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: سالانه بیش از هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی قاچاق مواد مخدر است که یک سوم این رقم سود خالص تجارت مواد مخدر است و این رقم ده برابر بیشتر از درآمد‌های نفتی و غیر نفتی است.

نوروزیان ادامه داد: سرمایه گذاری پیرامون این پدیده شوم از نظر تجاری در رده تجارت اسلحه، دارو و غذا قرار دارد و با شبکه جهانی وسوسه برانگیز اقتصادی در این حوزه مواجه هستیم که متاسفانه باند‌های مافیایی در این حوزه در جهان فعال هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهادر کشور افغانستان سالانه حدود 3 هزار تن مواد مخدر تولید می‌شود و گردش مالی مواد مخدر در افغانستان حدود 65 میلیارد دلار می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان‌های جهانی بر خلاف ادعای خود در امر مبارزه با مواد مخدر جدی نیستند گفت: امر مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران امری اعتقادی و جدی است و بزرگترین سند مبارزه ما حدود 4 هزار شهید در این راه هستند که در راه استقلال و شرف انسان‌ها شهید شده اند.

نوروزیان افزود: علیرغم حسن نیت دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان یکی از عوامل تنش و مساله بین کشور ما و این دو کشور مساله مواد مخدر است که دشمنان ما سعی بر افزایش و دامن زدن به آن را دارند.

وی با بیان اینکه هزینه مبارزه با مواد مخدر در سطح مبارزه با عرضه، توزیع و تولید برای کشور ما بسیار بالاست ادامه داد: اگر جانفشانی‌ها و تلاش نیرو‌های انتظامی، قضایی و شهدا در راه مبارزه با این پدیده شوم نبود وضعیت کشور ما به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بعد اجتماعی و تباهی و نابودی بسیاری از جوانان را یکی از ابعاد قابل توجه حوزه مواد مخدر دانست و گفت: در کشور ما بر اساس آمار حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر و یک میلیون نفر نیز مصرف کننده غیر مستمر هستند که بسیاری این افراد جوان هستند.

نوروزیان مواد مخدر را در راس آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در دولت تدبیر و امید حدود 2 هزار میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد هزینه شده است و بخش از این هزینه در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید مبارزه با مواد مخدر را مساله اول خود بدانند و اگر به شکل جدی با آن برخورد شود و به آن به عنوان ماموریت ثانویه نگاه نشود در این راه موفق خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر را رویکرد‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد دانست افزود: در استان خراسان رضوی 270 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند که باید از ظرفیت بالای این سمن‌ها به خوبی استفاده شود.

وی نگاه پیشگیرانه به اعتیاد را یکی از راه جدی عدم ابتلاء دانست و گفت: با رویکرد فرهنگی و فرهنگ سازی باید تلاش شود از اعتیاد افراد جامعه بویژه جوانان جلوگیری شود.
 
 
انتهای پیام// ج.ر
 

درگیری جوانان با اعتیاد به نیروی کار جامعه لطمه می زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.