با این تست جالب روانشناسی میزان کیفیت زندگی مشترکتان را بسنجید

پرسشنامه زیر به شما کمک می کند تا زمینه هایی را که می‌توانند نقش ویرانگری در زندگی زناشویی‌تان داشته باشند، شناسایی و قبل از آنکه کار از کار بگذرد ، رفع‌شان كنيد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با مروری برچگونگی رابطه با همسرتان، می‌توانید آینده زندگی مشترکتان را تاحدی پیش‌بینی کنید. حالا چطور می‌شود به بازنگری رسید؟ پرسشنامه زیر به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را که می‌توانند نقش ویرانگری در زندگی زناشویی‌تان داشته باشند، شناسایی و قبل از آنکه کار از کار بگذرد، رفع‌شان کنید.

یک جر و بحث کوچک تبدیل به جنگی بزرگ می‌شود، همراه با تهمت زدن، انتقاد، بی‌احترامی و پیش کشیدن اختلافات کهنه.
(١) (٢) (٣)
همسرم از افکار، احساسات و خواسته‌های من انتقاد می‌کند و مرا تحقیر می‌کند.
(١) (٢) (٣)
برداشتی که همسرم از گفته‌های من دارد منفی‌تر از آن است که من در نظر دارم.
(١) (٢) (٣)
هنگامی که مشکلی را باید حل کنیم، مثل این است که در دو طرف مخالف قرار داریم.
(١) (٢) (٣)
احساسات و افکارم را در خودم نگاه می‌دارم و با همسرم در میان نمی‌گذارم.
(١) (٢) (٣)
با خود جدا فکر می‌کنم که اگر با کس دیگری ازدواج کرده بودم زندگی ام چگونه می‌بود.
(١) (٢) (٣)
احساس تنهایی می‌کنم.
(١) (٢) (٣)
وقتی با هم بحث می‌کنیم، یکی از ما خودش را کنار می‌کشد، یعنی صحنه را ترک کرده و دیگر نمی‌خواهد در آن باره صحبت کند.
(١) (٢) (٣)


بیشتربخوانید : شخصیت پنهانی‌تان را با این تست جالب روانشناسی محک بزنید!


کارت سبز: اوضاع روبه راه است
اگر مجموع نمرات شما بین ٨ تا ١٢ است، روابط شما خوب و یا حتی عالی است. اما بدانید که باید به تلاش خود ادامه دهید. اگر در آینده همچنان به تقویت روابط زناشویی تان بپردازید و آن را تقویت کرده و با همسرتان صمیمیت عمیق تری را بنا کنید، زندگی خوش تری درپیش خواهید داشت. به هرحال اگر خود را در مقابل برخی نکات منفی که در بالا ذکر شد محافظت نکنید ممکن است که نتیجه‌ای برعکس بگیرید. بهترین زمان برای بهبود بخشیدن به روابط و حل مشکلات هنگامی است که اوضاع بین شما کاملاَ خوب است. پس انگیزه‌های مثبت را در خود تقویت کنید و از آن‌ها برای عالی کردن روابط خودتان استفاده نمایید. کتاب یا مقاله‌هایی درباره روابط زناشویی تهیه کنید و هر دویتان آن‌ها را بخوانید و درباره آن‌ها با یکدیگر صحبت کنید. درباره اینکه چگونه به یکدیگر نزدیکتر شوید با هم تبادل نظر کنید. دنبال این باشید که نقاط ضعف روابط بین خودتان را شناسایی کرده و برای تقویت آن‌ها وقت و انرژی صرف کنید.

کارت زرد: بیشترمراقب باشید
اگر مجموع نمرات شما بین ١٣ تا ١٧ است، شاید از زندگیتان راضی باشید، اما باید بدانید که مسایلی وجود دارند که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.
با همسرتان وقتی را معین کنید و در باره اینکه چگونه برخی موانع موجود در روابط بین خودتان را باید بردارید، مشورت کنید. اول از نکات مثبت شروع کنید و ببینید در چه زمینه‌هایی روابط بین شما خوب است. بعد روی مواردی که نمره ٢ و یا ٣ داده‌اید تأمل کنید و درباره آن‌ها صحبت کنید.

مثلا اگر احساسات و عواطف خود را مخفی نگاه می‌دارید و برایتان مشکل است که آن‌ها را با همسرتان در میان بگذارید، برای اعتماد کردن به او و بیان احساساتتان با او مشورت و یا راهی پیدا کنید. حتما برای بالا بردن توانایی‌هایتان در زمینه‌های برقرار کردن ارتباط با دیگران و حل بحران اقدامی کنید.

بحران‌های حل نشده مثل غدد سرطانی هستند که به مرور در همه مراحل زندگی شما رخنه خواهند کرد و می‌توانند ویرانگر باشند و حتی چیز‌های خوبی را هم که بین شما هست از بین ببرند.

کارت قرمز: شما خطا کرده اید
اگر مجموع نمرات شما بین ١٨ تا ٢٤ است، خطر بزرگی زندگی زناشویی شما را تهدید‌
می‌کند.

شاید در این گروه بعضی از همسران همچنان از زندگی خود راضی باشند، اما این رضایت معمولا دوام زیادی ندارد.
حتی ممکن است از برخی از پیامد‌های ناشی از روابط آسیب دیده شان هم آگاه باشند مانند اختلافات حل نشده و یا احساس روزافزون طردشدگی.

تأخیر طولانی در حل بحران‌های زناشویی اشتباه محض است. بسیاری از این زوج‌ها با انجام این کار در شرایطی قرار می‌گیرند که دیگر بازگرداندن روابطشان به وضعیت اول ناشدنی به نظر می‌رسد. اما خوشبختانه وقتی دو نفر توافق می‌کنند که رفتار‌های منفی خود را ترک کنند، اکثرا کامیاب می‌شوند.

نتیجه این سوال‌ها چه معنایی دارد؟
اگر شما و همسرتان و یا هر دو این آزمون را انجام می‌دهید، شاید کنجکاو باشید که جمع نمره‌های همدیگر را بدانید. ولی به هر حال توصیه نمی‌کنیم که همه پاسخ‌ها و مخصوصاَ پاسخ مربوط به سؤال ٦ را با یکدیگر در میان بگذارید، چون اگر در این زمینه مشکلاتی دارید ممکن است که دردسرتان بیشتر هم بشود. اگر می‌خواهید سؤال‌های دیگر را با همسرتان مطرح کنید، باید زمان مناسبی را که هر دو دارای روحیه‌ای سازنده هستید انتخاب کنید. به این ترتیب خواهید توانست در صلح و آرامش واکنش نشان دهید.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

تست روانشناسی که به شما می گوید چقدر در زندگی مشترک خود موفق هستید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار