زراعت کار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خمیر مایه به اندازه کافی در دسترس نانوایی ها نیست/ رد ادعای استفاده بیش از حد جوش شیرین

یک مقام مسئول با اشاره به کافی نبودن خمیر مایه در دسترس نانوایی های سنتی،گفت:آنها خمیر مایه مورد نیاز خود را از بازار سیاه خریداری می کنند.

خمیر مایه به اندازه کافی در دسترس نانوایی ها نیست/ رد ادعای استفاده بیش از حد جوش شیرینقاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با  اشاره به اینکه خمیر مایه به اندازه کافی در دسترس نانوایی ها نیست، اظهار کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد با شرکت غله، صنعت و معدن و سندیکا قرار شد صورت جلسه ای مبنی بر توزیع خمیر مایه به تعاونی های نانوایان صورت بگیرد. این درحالی است که به سبب موظف نکردن کارخانه های خمیر مایه از سوی سندیکا،  نانوایان سنتی امکانات لازم برای خمیر مایه را در اختیار ندارند.

به گفته وی اکثر نانوایی های سنگگ ، بربری و لواش خمیر مایه مورد نیاز خود را از بازار سیاه با قیمت هر کیسه 50 تا 70 هزار تومان خریداری می کنند.

زراعت کار ادامه داد: علی رغم آنکه سندیکای خمیر مایه، طبق صورت جلسه انجام شده خمیر مایه مورد نیاز را در اختیار نانوایی ها قرار نمی دهد،اظهاراتی مبنی بر استفاده بیش از حد جوش شیرین، جوهر قند و... برای سفید و نرم شدن تولید نان را مطرح می کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در پایان تصریح کرد: تا سال 85،استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها مشکلی نداشت اما از ان سال به بعد نانوایان در صورت مصرف بیش از حد از سوی سازمان تعزیرات جریمه، 10 تا 15 میلیون می شوند چرا که طرز مصرف آن همانند دارو اندازه دارد.

انتهای پیام/

نرخ هر کیسه خمیر مایه در بازار سیاه 70 هزار تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار