پیشروی ارتش سوریه در مناطق جنوبی؛

بمباران مواضع داعش نزدیک جولان اشغالی/ تسلیم شدن صدها تروریست

با پیشروی ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور، صدها تروریست خود را تسلیم کردند و مواضع داعش در نزدیکی جولان بمباران شد.

بمباران مواضع داعش در نزدیکی جولان اشغالی/صدها تروریست تسلیم ارتش سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المصدر، در ادامه پیشرویهای ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور صدها تروریست خود را تسلیم کردند.

تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه اعلام کرد روز چهارشنبه بیش از 450 نفر از عناصر تروریستی در استان درعا سلاحهای خود را تحویل داده و تسلیم نیروهای ارتش سوریه شده‌اند.

هفته گذشته ارتش سوریه سرانجام عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی و استانهای درعا و قنیطره را پس از شکست گفتگوها برای مصالحه با سران گروه‌های تروریستی آغاز کرد. از آغاز عملیات، ارتش سوریه تاکنون کنترل بیش از 420 کیلومتر از مناطق شمال‌شرقی ریف استان درعا را به دست گرفته است.

همچنین خبرگزاری المصدر به نقل از منابع نظامی ارتش سوریه گزارش داد جنگنده‌های ارتش سوریه برای نخستین بار مواضع تروریستهای داعش در جنوب‌غربی استان درعا و جنوب استان قنیطره در مناطق مرزی نزدیک به جولان اشغالی را بمباران کرده‌اند. برای نخستین بار پس از چهار سال است که نیروی هوایی ارتش سوریه این منطقه را در استانهای درعا و قنیطره بمباران می‌کند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، پیش از عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی درعا و قنیطره به گروه‌های مسلح هشدار داد که در صورت نپذیرفتن مصالحه و تحویل ندادن سلاح، ارتش آن‌ها را هدف قرار خواهد داد.

محمد الخضر خبرنگار شبکه المیادین روز یکشنبه در خصوص پیوستن گروه‌های مسلح مناطق جنوبی به ارتش سوریه   گزارش داد:  گردان شباب السنه که در بصری الشام مستقر هستند و شمار آن‌ها به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد، جیش الثوره که در جنوب سوریه حضور دارند،  جیش العشایر که در مرز اردن مستقر است، لشکر‌های ۸ مارس و حمزه که در حومه غربی درعا حضور دارند و تعداد کل آن‌ها به بیش از ۲۵ هزار نفر می‌رسد تصمیم گرفته اند که در کنار ارتش سوریه به جنگ با جبهه النصره برخیزند.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت و نیروی هوایی روسیه تاکنون توانسته بخش اعظم مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی را آزاد کند و تنها مناطقی در جنوب‌ غرب این کشور همچنان تحت اشغال نیروهای آمریکایی و  تروریست‌های تحت حمایت آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ تير ۱۳۹۷
باید این تروریست ها رو تیکه تیکه کرد
آخرین اخبار