فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد؛

بهبود وضعیت مرزهای ایران و افغانستان با تعامل مرزبانی دو کشور

فرمانده مرزبانی ناجا در دومین اجلاس مشترک مرزی میان ایران و افغانستان بر همکاری همه جانبه دو کشور در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تأکید کرد.

بهبود وضعیت مرزهای ایران و افغانستان با تعامل مرزبانان دو کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار قاسم رضایی در دیداری دیپلماتیک با وزیر دفاع و فرمانده پلیس مرزی افغانستان، اظهار داشت: ارتقاء سطح تعامل و بهبود روش‌های مدیریتی مشترک برای نظارت و مدیریت مرزهای میان ایران و افغانستان باید از اولویت‌های مهم دو طرف باشد.

وی با اشاره به روند رو به بهبود وضعیت مرزهای ایران و افغانستان، تصریح کرد: علی رغم افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان، امروز در ایران بیشترین معضل قاچاق موادمخدر در مرزهای جنوب شرقی است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: برای کارآمد ساختن پوشش مرزبانی، یکی از محورهای مذاکرات در این سفر، متناسب سازی توزیع نیروهای افغانستان در طول مرزهای مشترک است زیرا در حال حاضر نقاط استقرار نیروی افغانستان نسبتی یک به سه با نیروهای ایران دارد.

سردار رضایی کاهش ترددهای غیر قانونی، تسریع تردد اتباع، کاهش قاچاق مواد مخدر و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی و مبادلات کالا را از نتایج همکاری‌ها و تعامل دو کشور ایران و افغانستان در این اجلاس برشمرد و بیان کرد: همواره ارتباط نزدیکی میان مقامات دو کشور برای تعمیق روابط و بهبود روند همکاری وجود دارد که امیدواریم این روابط، بیش از پیش افزایش پیدا کند.

گفتنی است ایران ۹۴۵ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و گذرگاه های تایباد در خراسان رضوی، زابل در سیستان و بلوچستان و نهبندان و گزیک در خراسان جنوبی از مهمترین معابر مرزی دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۶ تير ۱۳۹۷
سپاس سردار درود بر شما
آخرین اخبار