مبارزه با مگس میوه مدیترانه در فارس/تله گذاری بالغ بر ۳ هزار هکتار از باغ‌ها برای مقابله با مگس میوه

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز مبارزه با مگس میوه مدیترانه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عزیزاله امیری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه تله گذاری علیه آفت مگس میوه  مدیترانه از ابتدای تیر ماه آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود، امسال در سطحی بالغ بر ۲ هزار هکتاراز باغ‌های سطح شهر و حومه شیراز با همکاری ستاد آبادگری باغ‌های قصرالدشت شهرداری شیراز انجام شود.

وی تصریح کرد: در استان فارس علاوه بر شهرستان شیراز، باغ‌های شهرستان‌های کازرون، سپیدان و ممسنی به این آفت آلوده است که در این شهرستان‌ها نیز در سطحی بالغ بر هزار هکتار تله‌گذاری می‌شود.

عزیزاله امیری با اشاره به اینکه این آفت در دی ماه ۱۳۸۶ درباغ‌های میوه شیراز مشاهده شد، بیان کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای با نام علمی Ceratitis capitata که به نام‌های مگس میوه یا مگس مرکبات نیز خوانده می‌شود، مهم‌ترین و مخرب‌ترین گونه مگس میوه در دنیا است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای جثه‌ای حدود نیم سانتی متر دارد، اضافه کرد: این مگس، زیان آورترین گونه از مگس میوه است که به بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی خسارت می‌زند.

وی گفت: میزبان‌های این آفت انواع درختان میوه هسته دار، میوه دانه دار ومیوه‌های گرمسیری و انواع محصولات جالیزی و صیفی است.

امیری، افزود: این آفت توانایی انتقال و انتشار وسیع به علت قدرت پرواز بالا تا حدود ۲۰ کیلومتر در شرایط مساعد را دارا است و همچنین امکان انتقال شفیره مگس با خاک آلوده و لارو آن با میوه آلوده وجود دارد.

انتهای پیام/ن

وضعیت مگس میوه مدیترانه در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار