معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

کشف بیش از ۱۳ تن مواد مخدر و روانگردان در هفته اخیر/ معرفی ۳ استان دارای بیشترین کشفیات

اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات مواد مخدر در هفته اخیر ۱۳۶۱۳ کیلوگرم می‌باشد که نسبت به هفته گذشته یک درصد افزایش داشت.

کشف بیش از ۱۳ تن مواد مخدر و روانگردان در هفته اخیربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۳۶۱۳ کیلوگرم می‌باشد که نسبت به هفته گذشته که ۱۳۴۹۳ کیلوگرم بود، یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۰۲۲۰ کیلوگرم بوده که ۷۵ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: در این مدت ۱۱۸۷ کیلوگرم حشیش، ۱۷۰۶ کیلوگرم هروئین، ۳۰۶ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۲۹ کیلوگرم شیشه، ۴۴۱ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۹۵۲۰۵ عدد قرص روانگردان و ۱۶۳ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۶۹۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی افزود: از مجموع ۴۴۱ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۱۸۳ لیتر به استان البرز، ۱۷۱ لیتر استان کرمانشاه، ۷۳ لیتر استان خراسان شمالی و مابقی مربوط به تهران و چهارمحال و بختیاری است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مواد مخدر بیان داشت: از مجموع ۹۵۰۲۵ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۸۸۰۰۰ عدد مربوط به استان بوشهر، ۶۷۰۰ عدد استان کرمانشاه، ۳۳۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به گلستان و همدان است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۴.۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۳۳ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۲۴.۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲۷۹۱ کیلوگرم، فارس با ۲۱۸۵ کیلوگرم، کرمان با ۱۱۶۱ کیلوگرم و اصفهان با ۶۵۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی‌نژاد بیان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۵۳.۵ می‌باشد.

وی در پایان گفت: طی این مدت، ۱۴۴ دستگاه خودرو، ۱۲ دستگاه موتور سیکلت، ۱۵ قبضه سلاح و ۳۶ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار