خانه‌های فضانوردان در مریخ به چه شکل خواهد بود؟ + تصاویر

علاقه‌مندان به زندگی در سیاره مریخ می‌توانند طرح‌های در دست ساخت برای مسکونی کردن این سیاره را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان تصاویری از زندگی فضانوردان در سیاره مریخ را به تصویر کشیده اند، فضانوردان در مریخ در خانه‌های ساخته شده از چاپگر سه بعدی زندگی خواهند کرد.


نمایی از خانه‌های سه بعدی، تجهیزات و تصاویری از طرح‌های ابتکاری زندگی در فضا در جشنواره (Goodwood) که از ۱۲ تا ۱۵ جولای سال جاری برگزار می‌شود برای علاقه‌مندان به نمایش درمی آید.


این طرح‌ها به وسیله یکی از طراحان مشهور (Norman Foster) که دفتر مرکزی اپل را شبیه به سفینه فضایی را طراحی کرده ایجاد شده است.

بازدیدکنندگان در جریان این جشنواره قادر به مشاهده جزئیاتی از خانه و زیستگاه‌های آینده فضانوردان در سیاره مریخ، بازوی رباتیک با قابلیت چاپ سه بعدی اشیا، نقاشی‌های انتزاعی از فضا، ربات‌های حفاری و وسایل نقلیه و نیز سایر طرح‌هایی که برای زندگی انسان‌ها در آنجا در دست اقدام است، قرار می‌گیرند.


سطح سیاره مریخ به گونه‌ای است که فضانوردان برای زندگی در آنجا مجبور به اقامت در پناهگاه‌های زمینی هستند تا کمتر در معرض طوفان، برخورد شهاب سنگ و اشعه‌های کیهانی قرار بگیرند.


خانه‌ها در سیاره مریخ باید به شکلی باشند که امکان رشد گیاهان و حتی پرورش مواد غذایی پروتئینی را برای فضانوردان داشته باشند.

در یک روز تابستانی در سیاره مریخ دمای هوا حدود ۲۰ درجه سانتی گراد و در شب منفی ۷۳ درجه سانتی گراد در مناطق اطراف نوار کمربند استواست.


این روز‌ها شرکت‌های پیشتاز فراوانی از جمله آمازون، اسپیس ایکس و ناسا در تلاش برای رسیدن به سیاره مریخ هستند همچنین ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس اعلام کرده است در سال ۲۰۲۴ اولین سفینه فضایی سرنشین دار را به فضا می‌فرستد.


از جمله مهمترین چالش‌ها برای سفر به سیاره مریخ، فاصله طولانی برای رسیدن به آن، نبود فناوری‌های پیشرفته برای بازگشت انسان‌ها به زمین، امکان بروز انواع بیماری‌ها در انسان (جسمی و روحی) و  زمان بر بودن ساخت تجهیزات برای زندگی انسان‌ها بر سطح سیاره است.


نمایشگاه شبیه سازی زندگی فضانوردان درسیاره مریخ تا پایان جشنواره (Goodwood) برقراراست.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/

نمایشگاهی برای تجربه زندگی در سیاره مریخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ تير ۱۳۹۷
واله من خودم یه طرح برا خونه های ماه و مریخ دادم و گفتم چون اونجا شهاب سنگ درسته میخوره به زمیناش خونه ها رو تو عمق صد متری بسازن یا روشونو با صد متر شن پر کنن که شهاب سنگا نزنن خونه ها رو خراب کنن
آخرین اخبار