لوفیگارو فاش کرد:

همدستی شرکت بزرگ فرانسوی با گروه‌های تروریستی سوریه در جنایت‌ علیه بشریت

یک شرکت فرانسوی متهم به همدستی با گروه‌های تروریستی سوریه در ارتکاب جنایت علیه بشریت و کمک مالی به آنها شد.

همدستی شرکت بزرگ فرانسوی با گروه‌های تروریستی در جنایتهای ضدبشریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت غول‌پیکر فرانسوی به همدستی با گروه‌های تروریستی در ارتکاب جنایت علیه بشریت در سوریه متهم شد.

شرکت بزرگ فرانسوی «لافارژ» روز پنج‌شنبه متهم شد که در ارتکاب جنایت علیه بشریت با گروه‌های تروریستی همدستی داشته و همچنین به یک سازمان تروریستی کمک مالی کرده است تا میلیون‌ها دلار را به عناصر گروه‌های تروریستی از جمله داعش پرداخت کند.

این شرکت طی سالهای گذشته جنگ سوریه برای رونق کسب‌وکار و تأمین امنیت مالی خود به عناصر تروریستی کمک مالی کرده است.

یک منبع قضایی می‌گوید این شرکت که از طریق واسطه‌ها به گروه‌های تروریستی کمک مالی کرده همچنین متهم است که جان کارکنان پیشین خود در کارخانه‌ سیمان‌سازی‌اش درد شهر «جلابیه» در شمال سوریه را به خطر انداخته است.

«شِرپا» (Sherpa) گروه حقوق بشری فرانسوی که یکی از شاکیان این پرونده است می گوید این نخستین بار است که یک شرکت بین المللی به همدستی با ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم می‌شود.

پیش از برگزاری دادگاه مقامات فرانسوی به شرکت «لافارژ»‌ دستور دادند که مبلغ ۳۰ میلیون یورو را به عنوان وثیقه تحویل دهد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو، پیش از این  اسناد محرمانه‌ای را بر ملا کرد که بیانگر حمایت‌های فرانسه از تروریسم در سوریه پس از توافق وزارت خارجه فرانسه و شرکت لافارژ درباره لزوم سرمایه گذاری پاریس در کارخانه جلابیه است. همین مساله باعث شد فرانسه از آمریکا بخواهد این کارخانه را پیش از مشورت قبلی با پاریس بمباران نکند.

با توجه به اینکه کارخانه جلابیه بین رقه و منبج قرار دارد و در آن زمان به جای شرکت لافارژ، تحت تسلط و اداره گروه تروریستی داعش بود و این کارخانه نیز در فهرست اهداف ائتلاف بین المللی قرار داشت، مشخصات جغرافیایی این کارخانه در اختیار آمریکا قرار داده شده بود تا از هرگونه حمله اشتباهی پرهیز شود.

بر اساس اسناد مربوط به این قضیه، این شرکت ماهیانه بین هشتاد تا صد هزار دلار  به داعش پرداخت می‌کرد تا تولید این کارخانه ادامه یابد. همچنین، این شرکت در آن زمان پس از تسلط داعشی‌ها بر میدان‌های نفتی، از این گروه تروریستی نفت خریداری می‌کرد.

هم‌اکنون هشت مدیر اجرایی لافارژ از جمله «برونو لافونت»، مدیر پیشن این شرکت، متهم به کمک مالی به گروه‌های تروریستی یا به‌ خطر انداختن جان دیگران به دلیل فعالیت‌های کارخانه‌های لافارژ در سوریه بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ هستند.

لافارژ متهم است که بین این سالها نزدیک به ۱۳ میلیون یورو به گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی پرداخت کرده‌ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، داعش ، تروریسم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۷
همینکه دولت فرانسه باتامین کنندگان سلاح وکمک مالی به داعش برخورنمیکندشریک جنایات داعشه.
آخرین اخبار