برگزاری کارگاه آموزشی نگهداری فضای سبز خانگی با رویکرد کاهش مصرف آب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی نگهداری فضای سبز خانگی با رویکرد کاهش مصرف آب برگزارشد..

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی نژاد  اظهارکرد: کارگاه آموزشی نگهداری فضای سبز خانگی با هدف آموزش و ترویج معرفی گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی و روش‌های حفظ و نگهداری فضاهای سبز خانگی در شرایط کم‌آبی برای ارتقاء دانش و آگاهی‌ کارکنان شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در دو بخش معرفی گلها و گیاهان مقاوم به خشکی و نحوه کاربرد آنها در طرح‌های فضای سبز و راهکارهای کاهش مصرف آب در فضاهای سبز خانگی برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره آموزشی بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان شهرداری شرکت کردند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این روزها بحران کم‌آبی و لزوم وجود فضای سبز پایدار که به مثابه روحی در کالبد بی‌جان فضاهای شهری دمیده می‌شود و به آن رنگ و طراوت می‌بخشد، مدیران شهری را بر آن داشته تا با راهکارهای کارشناسی و اعمال مدیریت دانش محور، نیاز آبی و مصرف آب در فضای سبز را به پایین‌ترین میزان ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه یکی از این راهکارها اصلاح الگوی کشت و انتخاب گونه‌های کم نیاز آبی برای فضای سبز شهری است، افزود: با اتخاذ این تدابیر مصرف آب می‌تواند تا حدود قابل توجهی کاسته شود، همان‌گونه که پیش از این نیز شاهد برپایی جلسات، سمینارها، نمایشگاه‌ها و تبلیغات گسترده شهری با موضوع راه‌های مقابله با بحران کم‌آبی و کاشت گونه‌های سازگار با تغییر اقلیم شهر و کم آبی بوده‌ایم.

مرتضایی نژاد ادامه داد: در مرکز تحقیقاتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز بسیاری از گونههای گیاهی مقاوم و مناسب برای تغییر الگوی کشت در حال تکثیر است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار