رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان:

اقتدار کشور از اقتدار علمی می‌گذرد/ اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض به ایده برتر

کمره‌ای  گفت: اقتدار کشور از همین اقتدار علمی می‌گذرد و اقتدار سیاسی و اقتصادی ما نیز به اقتدار علمی وابسته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان عصر امروز در دانشکده مطالعات دانشگاه تهران برگزار شد.

کمره‌ای رئیس جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان گفت: برگزار کننده و تامین کننده این جشنواره یک بنیاد نیکوکاری بوده و این اتفاق خوبی است که خیرین ما در کار پژوهشی فعالیت می‌کنند و همین امر که بخش خصوصی از ایده‌های جوانان حمایت می‌کند یک حرکت جدید است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید بدانند که می‌توانند در کشور خودشان کسب و کار ایجاد کنند و از آنان حمایت می‌شود و فقط به اپلای و خروج از کشور فکر نکنند و فراموش نکنیم، اقتدار کشور از همین اقتدار علمی می‌گذرد و اقتدار سیاسی و اقتصادی ما نیز به اقتدار علمی وابسته است.

۳۷ ایده برگزیده نخستین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

همچنین در این نشست جمیلی رئیس هیئت امنای یک بنیاد نیکوکاری و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان درباره نخستین دوره از این جشنواره توضیح داد: نخستین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف حمایت از ایده پردازان و تبدیل ایده به ثروت از هشتم آذر ماه ۹۶ کلید خورد و ۴۲۱ ایده برای این جشنواره ارسال شد که ۳۷ ایده به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: در این جشنواره ۲۰ ایده به شکل سخنرانی و ۱۷ ایده در قالب پوستر ارائه می‌شود که برای نفرات برگزیده جوایزی در نظر گرفته ایم.

جمیلی ادامه داد:به نفر اول هر بخش ۵ سکه بهار آزادی، نفر دوم ۳ سکه تمام بهار آزادی، نفر سوم ۲ سکه تمام بهار آزادی و نفر چهارم در هر بخش یک سکه تمام بهار آزادی اهدا شد، هم چنین به ۱۷ نفر منتخب علاوه بر لوح تقدیر کارت هدیه به ارزش سه میلیون ریال اعطا شد.

رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی گفت: برای ایده برتر نیز گرنت ۵۰ میلیونی اعطا شد و امسال نیز می‌خواهیم با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران این جشنواره را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: این جشنواره برای فرزندان سرزمین است و قرار است در این جشنواره تیم‌های کاری شکل بگیرند تا ثروت آفرینی نوین داشته باشیم چرا که امروزه کارآفرینی تغییر کرده و باید کمک کنیم و با تیم سازی و حضور اساتید در کنار دانشجویان پا در کارآفرینی نوین بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار