وزش طوفان وگردوخاک شدید در سیستان/ افراد از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوا کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما را به همراه دارد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد توفان روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری منطقه سیستان واقع در شمال استان را فرا می‌گیرد.

ملاشاهی ادامه داد: همچنین در زمان توفان در جاده‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان به ویژه جاده زابل - نهبندان، زاهدان - نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و جاده ایرانشهر - ریگان - بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و مرز غربی سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر افزایش غبار، وزش بادشدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی افزود: در این مدت سرعت وزش باد گاهی به افزون بر ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوای منطقه، کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما را به همراه دارد.

زمان توفان افراد از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بهتر است در زمان توفان افراد از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و محافظت از گلخانه‌ها را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار