انتقاد تهیه کننده سینما از محافظه کاری در سینمای دفاع مقدس

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم «اشنوگل» گفت:در سینمای دفاع مقدس دچار محافظه کاری بیهوده ای شده ایم که تازگی و جسارت را از فیلم های سینمای دفاع مقدس گرفته است.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت : شما اگر در زمان کنونی بخواهید از رزمندگان جسور دفاع مقدس و از ناگفته های آن بگویید با ممیزی مواجه می شوید.

تهیه کننده فیلم «اشنوگل» تصریح کرد : در حوزه سینمای دفاع مقدس متاسفانه دچار یک نوع محافظه کاری بیهوده ای شده ایم که این به همکاران من هم سرایت کرده و همین قضیه منجر شده از فیلم های سینمای دفاع مقدس تازگی، جسارت گرفته شود.

وی ادامه داد : برای مثال در سینما اگر بخواهیم از مقام شامخ شهدا بگوییم با شخصیت هایی مواجه می شویم که هیچ گونه عیب و اشتباهی نداشتنه اند و به شکل افراطی سعی می شود به شکل تک بعدی به آنها پرداخته شود ، و گویی از ابتدا تمام  رزمندگان به درجه والای شهادت و فرهنگ شهادت رسیده بودند ، واین کاملا اشتباه و غیر از واقعیت است ، ما در دفاع مقدس با آدم هایی مواجه بودیم که در ثانیه ای متحول می شدند و انسان هایی هم داشتیم که برای رسیدن به این درجه سال ها سیر سلوک داشتد و در تلاش بودند تا فرهنگ جبهه و شهادت را درک کنند از این رو اینکه همه را تک بعدی ببنیم اشتباه است و بسیار برای فیلم های سینمای دفاع مقدس  خطرناک است چون ما رابه فیلم هایی مخاطب گریز می رساند .

اصغری با بیان اینکه مدیریت فرهنگی ما باید برای سینمای دفاع مقدس شرایطی را فراهم کند، گفت: بحث ساخت فضای بازی که برای تولید و در مرحله این نوع آثار باشد که اگر این دو باهم رو به جلو حرکت نکنند شاید به دوره ای برسیم که دیگر با چراغ قوه به دنبال آثار سینما دفاع مقدس بگردیم و آن قدر تعداد این نوع آثار کم شود که دیگر به دست فراموشی سپرده شود .

انتهای پیام/

چرا تازگی و جسارت در فیلم های دفاع مقدس وجود ندارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار