گزارش عضو شورای شهر از عملکرد چند ماه اخیر/ بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در دستور کار

عضو شورای شهر در حین ارائه گزارش درخصوص عملکرد چند ماه اخیر این نهاد گفت: بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در دستور کار است.

گزارش عضو شورای شهر از عملکرد چند ماه اخیر/ بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در دستور کاربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در گزارشی از عملکرد گفت: طی ماه های اخیر ۶ طرح از طرف بخش نظارتی و کمیته عمران ارائه شده است.

وی افزود: ساماندهی نحوه واگذاری املاک شهرداری بصورت بهره برداری یکی از این طرح ها بود. در این خصوص لازم به ذکر می دانم واگذاری املاک جهت بهره برداری است و ملک واگذار نمی شود.

حبیب زاده با اشاره به اینکه شهرداری موظف بود پس از گذشت سه ماه گزارشی از املاک واگذاری بدهد، گفت: در طول سال های اخیر ۱۳۰۰ ملک واگذار شده است که طبق آخرین گزارش ها بیش از یکصد مورد از آنها بازگردانده شده اند و یا در حال بازپس گیری هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: طرح رفع گره های ترافیکی طرح دیگر مطرح شده است که طبق آخرین گزارش ها بیش از ۴۰ مورد گره ترافیکی در شهر تهران موجود بود که در این راستا شهرداری ملزم به رفع این گره های ترافیکی گردید.

وی با اشاره به طرح بازنگری اختیارات تفویض شده به شهردار تهران گفت: متاسفانه این طرح ماه هاست که ارجاع شده است اما هنوز به صحن شورا نیامده است.

حبیب زاده افزود: اصلاح اساسنامه سازمان ها و شرکت ها و اصلاح نحوه خدمات رفاهی شهرداری از دیگر طرح ها بودند که در طرح اصلاح نحوه خدمات رفاهی پیشنهاد سازمان دهی و تجمیع این خدمات مطرح بود.

عضو شورای شهر تهران در خصوص طرح اصلاح ساختار صندوق ذخیره کارکنان شهرداری گفت: این صندوق نباید به بنگاه ها بپردازد بلکه با یک بانک عامل قراردادی داشته باشد و شخص به هنگام بازنشستگی به بانک عامل مراجعه کند و پول و سود آن را همزمان دریافت کند.

وی در خصوص طرح پیاده راه ۱۷ شهریور گفت: پیشنهاد اولیه در این خصوص بازگشایی پیاده راه برای وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس است. این طرح آماده است و در حال تامین منابع برای این امر هستیم.

حبیب زاده افزود: بازگشایی کامل این پیاده راه، فاز دوم اجرایی است که باید در این خصوص مطالعات لازم صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران مهم ترین نگرانی در خصوص بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور را تبدیل این پیاده راه به یک گره ترافیکی دانست و گفت: به گفته کارشناسان اگر این طرح بصورت کامل اجرا می شد قطعا مشکلات کنونی پیش نمی آمد. واقعیت آن است که در حال حاضر این طرح با شکست روبرو شده است.

وی در خصوص طرح مسکن آتش نشانان گفت: در این راستا افزایش تسهیلات برای خرید مسکن برای آتش نشانان در دستور کار است. همچنین تامین مسکن سازمانی نیز از برنامه های موجود است.

حبیب زاده با اشاره به امکانات کم رفاهی آتش نشانان گفت: تهیه بسته ای برای آتش نشانان در دستور کار است که به زودی ارائه می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آرای کمیسیون ماده 100 لازم‌الاجرا است، گفت: اگر کسی در پروژه‌ای در حال تخلف است و جریمه‌ای صادر می‌شود، قانونا‌ باید از فعالیت آن هم جلوگیری شود.

حبیب زاده تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 هر زمان که به این نتیجه برسد که پرونده نواقصی دارد، می‌تواند درخواست بازگشت پرونده را انجام دهد و تا زمانی که پرونده در کمیسیون ماده 100 است، هیچ مرجع دیگری اجازه رسیدگی به آن ندارد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به 1300 واحد ملکی شهرداری که از سوی برخی افراد یا گروه‌ها دریافت شده، خاطرنشان کرد: اگر آنها ملک را در موضوعی که توافق شده استفاده نکنند، از آنها پس گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ده‌ها پرونده در قوه قضائیه در خصوص این ملک‌ها شکل گرفته که ما از پیگیری دستگاه قضا رضایت کامل داریم.

حبیب‌زاده با بیان اینکه ما در این 9 ماهه 1460 مورد را بررسی کردیم و همه ذینفعان‌ را در جریان قرار دادیم، گفت: در خصوص واگذاری‌ها آئین‌نامه‌ای وجود داشت که خلاف قانون بود و ما بر آن اساس بخشی را پس گرفتیم و بخش دیگر هم در حال پس گرفتن است.

 عضو کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر با اشاره به گسترش قارچی مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر نیز گفت: در این خصوص کسانی باید جواب دهند که در دوره آن‌ها این مجوزها‌ صادر شده است. برای جلوگیری از ساخت بی‌رویه مال‌ها باید طرح تفصیلی‌ اجرا شود چون در طرح تفصیلی‌ شهر تهران اجازه ساخت چنین پروژه‌هایی در تمام ابعاد داده شده است.

وی با بیان اینکه مال‌ها یکی از منابع درآمد‌زایی شهرداری هستند، گفت: باید راه‌های مناسبی برای درآمد‌زایی در شهرداری پیدا کنیم و اگر درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری برگردد، شهرداری نیازی به اینگونه درآمدها نخواهد داشت.

وی در خصوص تخلفات فروشگاه‌های تجاری مانند پالادیوم‌ و یا تخلف ساختمان جدید بورس در منطقه شهرداری 2 تهران، گفت: یک بخشی از این تخلفات مربوط به پروانه است و نظارت بر آن وظیفه شهرداری‌های مناطق است. چون صدور پروانه یک درآمد برای شهرداری‌های مناطق محسوب می‌شود و باید به سمت درآمد‌های پایدار حرکت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز ما‌ل‌ها و فروشگاه‌های تجاری بزرگ امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار