بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اعتراض به مشکلات اقتصادی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نسبت دادن انحصاری تمامی مشکلات اقتصادی ایران به تحریم‌‌ها، اعلام کرد: به جرأت می توان ادعا کرد که ریشه تمامی مشکلات کشور در سوء مدیریت مسئولان، عدم اعتماد به داخل،‌ خودباختگی نسبت به زورگویان غربی است.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« واقعیت‌های امروز ایران نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد. تورم،‌ رکود،‌ بیکاری، افزایش مستمر نرخ ارز، و افزایش هر روزه قیمت مسکن، خودرو .. موضوعاتی هستند که معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است. معضلاتی که بیم آن میرود اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود از گستره اقتصاد فراتر رفته و به بحران های اجتماعی، امنیتی و فرهنگی تبدیل شوند.

صدای اعتراض مردم از سراسر کشور به گوش می رسد اما بسیاری از مدیران اجرایی توان شنیدن این صدا را ندارند چرا که این صدا به خانه‌های اشرافی آن ها نمی رسد و از سد محافظان و بوروکراسی ناکارامد آنها نمی‌گذرد. تا جایی که این اعتراضات بر حق مردم، همانطور که مقام معظم رهبری تذکر دادند با دست‌های کثیف ضد انقلاب داخلی و خارجی مترصد سوء استفاده و تغییر نارضایتی اقتصادی به اغتشاشات بی منطق خیابانی است.

البته مردم اعتماد و اعتقاد خود به نظام جمهوری اسلامی را بارها در صحنه های مختلفی از جمله انتخابات،‌ ایستادگی در برابر تحریم ها و ... ثابت کرده اند و هیچ گاه دست خود را از دست ولایت جدا نخواهند کرد.

دشمن به دنبال تشدید جنگ سیاسی است

گرچه دشمن به دنبال تشدید جنگ اقتصادی است اما بسیاری از معضلات کنونی نیز محصول تدابیر غلط دولتمردان است. تفکر واداده­ی برخی مسئولان مبنی بر پیدا کردن کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در خارج از مرزها و حل شدن در نظام اقتصادی جهان برای حل مشکلات اقتصادی، محکوم به شکست است. این تفکر مسموم که تلاش می‌­شود تا در میان مردم نیز رواج یابد، نتیجه عدم تلاش برای یافتن روابط علت و معلولی در پدیده های اقتصادی و نسبت دادن انحصاری تمامی وجوه مشکلات اقتصادی ایران به تحریم های اقتصادی است. در حالی که به جرأت می توان ادعا کرد که ریشه تمامی مشکلات کشور در سوء مدیریت مسئولان، عدم اعتماد به داخل،‌ خودباختگی نسبت به زورگویان غربی است.

در برابر دشمن بیرونی باید یکپارچه و متحد شد. اکنون زمان مچ گیری نیست اما اگر علت بیماری شناخته نشود، نسخه درمان هم راه به جایی نمی برد. برای تبیین ماهیت مشکلات چند سوال مطرح میکنیم که پاسخ صادقانه به آن از سوی دولت راهکار برون رفت را خود به خود مشخص می‌کند:

1- سیاستهای سرکوبی ارز در قالب ساختار معیوب سامانه نیما و خودداری شرکتهای پتروشیمی از عرضه ارز در این چارچوب چه مقدار تاثیر در افزایش قیمت دلار داشته است؟

2- افزایش قیمت دلار و فروش سکه و ارز مداخله ای بانک مرکزی چه مقدار افزایش درآمد برای دولت به دنبال داشته است؟

3- افزایش حجم نقدینگی از 400 هزار میلیارد تومان سال 92 به 1500 هزار میلیارد تومان فعلی چه دلایلی داشته و چه مقدار در افزایش تقاضا و ایجاد گرانی تاثیر داشته است؟ آیا این افزایش نقدینگی به تولید اختصاص داده شده است؟ وگرنه در دست چه کسانی است؟

4- چرا آمار دولت از شاخصهای تورم و بیکاری منعکس کننده وضعیت فعلی استمرار رکود و گرانیهای بی سابقه نیست؟

5- چه مقدار از ذخائر ارزی کشور در مدت 2 سال اخیر از مسیر فروش به صرافی بانک کارآفرین (بانک نزدیک به دکتر سیف) فروخته شده؟ این ذخائر به چه کسانی و با چه نرخی فروخته شده و چه تاثیری در اقتصاد داشته است؟

6- چه مقدار از منابع ارزی کشور در کشور هند انباشته شده است؟ چرا به جای خرید روغن و خوراک دام و طیور از کشور هند (که یک صادر کننده عمده این اقلام است) برای واردات از کشورهای آمریکای جنوبی اصرار میشود؟

7- چه مقدار از پرداختهای ارزی کشور در قالب پیمان پولی دو جانبه انجام میشود؟

8- چرا علی رغم حرکت اقتصاد جهانی به سمت شرق، به جای دریافت ارزهای محلی اصرار بر دریافت یورو بوده است؟ چرا به جای تمرکز بر چند کشور محدود اروپایی و آمریکایی بازار بزرگ شرق را رها کرده اید؟

9- با توجه به نقش سوئیفت در شناسایی طرفهای تجاری ایران و گسترش تحریمها، در کدامیک از روابط بانکی با کشورهای شرقی از سامانه های جایگزین سوئیفت استفاده میشود؟

10- فروش 500 هزار بشکه نفت روزانه به روسیه به چه دلایلی از سوی وزیر نفت متوقف شد؟

11- چرا وزیر محترم نفت از سرمایه گذاری مشترک با طرف عراقی در میادین مشترک بین دو کشور امتناع کرده است؟

12- با توجه به نقش مهم تامین خوراک برای گسترش پالایشگاههای کوچک در داخل کشور، چرا بورس داخلی نفت برای فروش ریالی نفت و میعانات گازی به مشتریان داخلی راه نمی افتد؟

13- با توجه به افزایش سریع قیمت دلار، چرا ثبت سفارش واردات کالاهای مضر و زائد به وی‍ژه خودروهای سواری بالای 8000 دلار ممنوع نمیشود؟

14- چرا سهم ایران از مبادی واردات بیش از هزار میلیاردی 15 کشور همسایه تنها 2 درصد است؟

15- چرا قوانین داخلی مبنی بر مبارزه با پولشویی هنوز در حد یک قانون ناقص باقی مانده است و هیچ اجرایی نشده است؟

16- قاچاق ضربه زیادی به تولید داخل زده است. چه میزان اقدامات قوای سه گانه برای حل این مسأله مؤثر بوده است؟ چرا قانون مبارزه با قاچاق مصوب خرداد 1392 اجرایی نشده است؟

اکنون این سخن رهبر فرزانه انقلاب در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای روحانی روشن تر شده است که: « آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی (فشار و تحریم) مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. »

جنبش دانشجویی به نمایندگی از مردم سوالاتی را از مسئولین به عنوان خادمین مردم مطرح کرده است و اکنون زمان پاسخگویی آن ها به این پرسش هاست. در ماجرای برجام افراد تصمیم گیر در این امر از پاسخگویی به ملت شانه خالی کردند و حتی امروز در ماجرای FATF شاهد فرار مدافعان این معاهده استعماری از پاسخگویی هستیم.

این رویه نهایتا منجر به خشم انقلابی مردم نسبت به مسئولین خواهد شد. بی شک ما دانشجویان انقلابی به تأسی از خمینی کبیر(ره) دست کثیف افرادی که تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف شوم خود قرار داده اند قطع خواهیم کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) آمادگی خود را برای شنیدن پاسخ این سوالات از جانب مسئولین اعلام می‌دارد.

در پایان برای تمام مسئولین کشور توفیق خدمت به ملت شریف و سربلند جمهوری اسلامی ایران و قدم گذاشتن در راه شهدا و امام شهدا را از خداوند منان مسئلت می جوییم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار