معاون اقتصادی رییس جمهور؛

مردم ایران با کمک یکدیگر تاکنون خیلی از بحران ها را پشت سر گذاشته اند/ برخی با بروز مشکل به دنبال سنگ اندازی هستند

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت :مردم ایران خیلی از بحران های سخت را با کمک یکدیگر پشت سر گذاشته هشت سال در جنگ مقاومت کرده و هم اکنون نباید نیمه خالی لیوان را ببینیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور، فدائی سرپرست استانداری کرمان در سالن پبامبر اعظم برگزار شد.

نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت :کرمان جایگاه مناسبی در اقتصاد و تاریخ کشور دارد و ظرفیت های انسانی این استان از دیگر ظرفیت های آن بیشتر است .

وی بااشاره به اینکه باید شرایط کنونی کشور را درک کنیم افزود :هم اکنون جای گله کردن از یکدیگر نیست و این مسئله به وجود آمده مشکل همه است.

نهاوندیان افزود :مردم ایران خیلی از بحران های سخت را با کمک یکدیگر پشت سر گذاشته هشت سال در جنگ مقاومت کرده  و هم اکنون نباید نیمه خالی لیوان را ببینیم .

وی افزود :روزهای سخت روزهای افتخارآفرینی است و در روز امتحان مشخص می شود چه کسانی مرد کار و عمل هستند ،در گذشته آمریکا به همراه اروپایی ها علیه ایران بودند اما هم اکنون امریکا تنهاست .

وی با اشاره به اینکه دولت در چهار سال گذشته تمام تلاش خود را  ثبات و جلوگیری تورم بکار گرفت افزود : اما بخاطر بی انضباطی صندوق ها و موسسات ضربه وارد شد و 25 در صد سپرد های کشور دست این موسسات متخلف وبی اعتبار بود.

نهاوندیان افزود: این زخم های کهنه قدیمی در ساختار بانکی کشور نیاز  به یک جراحی داشت که خوشبختانه هم اکنون در شرایط بسیار خوبی نسبت به چهار سال قبل قرار داریم البته اینکار هزینه داشت هم هزینه مالی و هم مشکل اجتمایی سپرده گزاران که مظلوم بودند.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام اینکه الان درجه انضباط ما در سیستم بانکی  بالاتررفته است اظهار کرد: به هر حال اصلاح ساختار هزینه دارد یکی از پیش نیاز های جدی اجماع سیاسی در سطح همه ی تصمیم گیرندگان بود زیرا نمی شود بانک مرکزی بخواهد مقابله کنند و در همان لحظه یک دستگاه یا رسانه ای دیگر موسسات غیر مجاز را تبلیغ کند.

وی افزود: هم اکنون همه به میدان آمدند تا اصلاح شرایط بانکی در کشور انجام شود. تمام تاکید من اینست که مزه شرایط خوب اینست که از شرایط بعد گذر کرده باشیم .

نهاوندیان با بیان اینکه تا در کشور مشکلی پیش می آید بعضی ها دنبال آن هستند سنگ اندازی کنند اظهار کرد: باید انسجام داشته باشیم تا اصلاح ساختار کنیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: باید با فعلان اقتصادی مشورت کرد الان این فرصت پیش اومده وباید از آن استفاده کرد.

وی از مصوب شدن طرح دولت برایی مشورت با بخش خصوصی و فعلان اقتصادی  خبر داد.

نهاوندیان تاکید کرد: در سیاست جدید این تصمیم گرفته شد تا ارز صادر کنندگان عمده کالا های صادرا تی در اختیار خود صادر کننده قرار گیرد و واردات  را انجام دهند اما سپرده و نحوه اجرای آن  طول کشید و اثر نامطلوبی گذاشت .

وی با اشاره به اینکه نباید در  شفافیت کم بزاریم و هر چه شفافیت بیشتر باشد جلوی فساد گرفته می شود اظهار کرد: کسی که کار درست انجام می دهد ترس و گریزی ندارد.

انتهای پیام/ی

سفر معاون رییس جمهور به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار