حقوق بشر آمریکایی/ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سیاست "تحمل صفر" ترامپ، نقض آشکار حقوق بشر است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست "تحمل صفر" رئیس جمهور ایالات متحده نقض آشکار حقوق بشر است.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست‌های ضد حقوق بشری ترامپ، اظهار کرد: نگاه نژاد پرستانه‌ از ابتدا در سیاست‌های ریاست جمهور آمریکا وجود داشته و خلاف سیاست‌مداران دیگر آمریکا که نژاد پرست بودند ولی به صراحت نظرات نژادپرستانه خودشان را بیان نمی‌کردند، اما  ترامپ مواضع ضد حقوق بشری خود را صراحتا بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: ترامپ از زمان شروع فعالیتش برای انتخابات ریاست جمهوری موضوعات نژادپرستانه را مطرح کرد و یکی از دلایل پیروزی اش در انتخابات هم همین تفکر نژادپرستانه او بود، چرا که بسیاری از مردم آمریکا نگاهی نژادپرستانه دارند.

ایزدی با بیان اینکه نگاه نژادپرستانه در ایالات متحده از ابتدای تأسیس این کشور وجود داشته است، بیان کرد: دونالد ترامپ با همین تفکرات نژادپرستانه و ضد حقوق بشری خود توانست رئیس جمهور آمریکا شود و در عمل هم به وضوح این نگاه را دیده‌ایم.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده در آبان‌ماه برگزار می‌شود و ترامپ به دنبال پیروزی در این انتخابات است، لذا روش او برای کشیدن مردم به پای صندوق‌های رأی، استفاده از همین ادبیات تند نژادپرستانه است و حالا تلاش می‌کند هم در کلام و هم در عمل این ادبیات را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اگر در انتخابات میان دوره‌ای دموکرات‌ها روی کار بیایند، ممکن است استیضاح ترامپ در کنگره مطرح شود،‌ افزود: باخت آینده سیاسی دونالد ترامپ بستگی به نتایج این انتخابات دارد، لذا در حال حاضر تمرکزش روی این موضوع است و تلاش می‌کند تا افرادی که در دور قبل به او رأی دادند را بار دیگر با همان تفکرات نژادپرستانه پای صندوق‌ها بکشاند.

ایزدی با اشاره به سیاست "تحمل صفر" ترامپ در قبال مهاجران و جدا کردن کودکان از والدینشان، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا با این کارها به دنبال نشان دادن یک ظاهر قدرتمند از خود است تا بدین وسیله توجه آن قشر نژادپرست ایالات متحده را به خود جلب کند و به آنها بگوید همان ذهنیت مخاطبین نژادپرست را ادامه خواهد داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با اینکه همه سیاستمداران کاخ سفید می‌دانند که سیاست " تحمل صفر" می‌تواند برای آمریکایی‌ها آبروریزی زیادی در عرصه بین المللی داشته باشد، اما در حال حاضر ترامپ و حامیانش تنها نگران آن قشر از جمعیت نژادپرست آمریکا هستند که قرار است در انتخابات پیش رو رأی دهند.

وی با بیان اینکه، اظهار کرد: کنوانسیون‌های بین‌المللی متعددی درباره حقوق کودکان از جمله " کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان " در عرصه بین الملل وجود دارد و تنها کشوری که تاکنون به عضویت آن در نیامده  آمریکاست و همین امر سبب شده ما شاهد نقض آشکار حقوق کودکان مهاجر در این کشور باشیم.

ایزدی بیان کرد: عدم پیوستن آمریکا به " کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان " مربوط به ترامپ نیست و دولت‌های قبلی او هم هرگز به این کنوانسیون ملحق نشدند، از این جهت نهادهای بین‌المللی می‌توانند در این حوزه‌ها وارد شوند و از حقوق کودکان حمایت کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سکوت نهادهای حقوق بشری در برابر نقض حقوق بشر از سوی ترامپ، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی نهادهای حقوق بشری نسبت به نقض حقوق بشر در آمریکا صورت نگرفته است، البته ناگفته نماند دولت آمریکا همواره تلاش می‌کند تا جلوی فعالیت نهادهای حقوق بشری که می‌خواهند در این حوزه‌ها فعالیت کنند را بگیرد.

انتهای پیام/

سوءاستفاده از حقوق بشر برای تروریسم، مرضی آمریکایی است/"حقوق بشر آمریکایی" مبتلا به سیاست بازی است

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار