طرح شبکه فاضلاب کنارک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست فرمانداری کنارک گفت: طرح شبکه فاضلاب شهری این شهرستان با گذشت بیش از ۱۴ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ابابکر بلوچ روز اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر ساحلی کنارک از خواسته‌های مهم بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۳ آغاز و با گذشت ۱۴ سال هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهری با ایستگاه پمپاژ مادر در خیابان کمربندی کنارک فعال و امکان نصب شبکه انشعاب فاضلاب وجود دارد، تصریح کرد: تکمیل این طرح در سالجاری با اختصاص اعتبار در اولویت است.

سرپرست فرمانداری کنارک گفت: تاکنون برای این طرح (طرح شبکه داخلی فاضلاب و تصفیه خانه) ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و نیازمند اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال دیگر برای خرید تجهیزات و تکمیل آن است.

بلوچ تصریح کرد: تصفیه خانه در محدوده روستای ساحلی پزم مچان در هفت کیلومتری شهر کنارک در نظر گرفته شده بود که هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه که رهاسازی فاضلاب در نزدیکی محدوده شهر کنارک به طرف بندر پزم و دریا مشکلات زیست محیطی و بوی نامطبوعی ایجاد کرده، افزود: زندگی برای مردم روستای پزم با رهاسازی فاضلاب به سختی مواجه شده وهمچنین اکوسیستم دریا را نیز بهم زده است.

وی گفت: رهاسازی فاضلاب شهری مشکلات فراوان بهداشتی و زیست محیطی ایجاد کرده که این امر باعث بروز بیمار‌های فراوانی می‌شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه کنارک هنوز تکمیل نشده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

انتهای پیام/گ

پیشرفت فیزیکی فاضلاب کنارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار