پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر

مرغ و خروس، پرجمعیت‌ترین پرنده روی زمین محسوب می‌شوند که جمعیت آن‌ها بیش از ٣ برابر انسان‌های موجود روی کره زمین است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛شاید هر روز که کبوتری یا گنجشکی از روی سرتان پرواز می‌کند و در دل آسمان ناپدید می‌شود از خود پرسیده باشید چه تعداد پرنده در جهان وجود دارد. ناگفته پیداست که این رقم سر به میلیارد‌ها می‌زند، اما برای آنکه جنبه جالب‌تری به سوال فوق بدهیم در ادامه این مطلب تعدادی از پرشمارترین پرنده‌های جهان را معرفی می‌کنیم.


پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر


مرغ و خروس | ٢٤ میلیارد

بی هیچ تردیدی جانور اهلی مورد علاقه بشر، یعنی مرغ و خروس، پرجمعیت‌ترین پرنده روی زمین محسوب می‌شود، آن هم با رقمی نزدیک به ۲۴ میلیارد، یعنی بیش از ٣ برابر انسان‌های موجود روی کره زمین. البته دوپینگ تولید صنعتی را در پیدایش این رقم عجیب نباید دست کم گرفت!

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر


قرقاول | ١٧٣ میلیون

رتبه دوم این فهرست با فاصله‌ای بسیار زیاد به قرقاول تعلق دارد با جمعیت تقریبی ۱۷۳ میلیون که این جانور را دومین پرنده پرجمعیت روی زمین می‌کند. قرقاول‌ها در بخش‌های عظیمی از اروپا و آمریکای شمالی و نیز استرالیا و نیوزیلند یافت می‌شوند.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر



بلدرچین | ۱۶۸ میلیون

این پرنده خوشمزه دارای جمعیتی ۱۶۸ میلیونی است و در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا زندگی می‌کند. بلدرچین‌ها طی تابستان، در دسته‌های بزرگ در بخش‌هایی از اروپا، سیبری و شمال چین یافت می‌شوند.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر


دارکوب خالدار | ۱۴۵ میلیون

پرنده‌ای به رنگ سیاه و سفید و دم قرمز رنگ است که تقریباً در اکثر نقاط دنیا حضور دارد، زیرا قادر است خود را با شرایط گوناگونی وفق دهد. دارکوب خالدار حتی می‌تواند در مناطق شهری پر درخت مانند پارک‌ها و باغچه‌ها نیز زندگی کند.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر


بادخورک | ۱۲۰ میلیون

بادخورک پرنده‌ای مهاجر است که زیستگاه تابستانی‌اش در بخش‌های اعظم اروپا و آسیا قرار گرفته است. این پرندگان در ایرلند، اسپانیا، کشور‌های شمال و شرق اروپا و نیز در بخش‌هایی از سیبری و چین نیز یافت می‌شوند. بادخورک‌ها در زمستان، به سمت جنوب و کشور‌های آفریقایی مانند مراکش و الجزایر مهاجرت می‌کنند.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر


فاخته | ۶۳ میلیون
فاخته‌ها به داشتن مهارت‌های مهاجرتی گروهی معروف هستند. آن‌ها قادر هستند مسیر طولانی از آسیا و اروپا تا آفریقا را در زمستان پرواز کنند. گونه‌های خانه بدوش این پرنده در آمریکا، باربادوس، ایسلند، جزایر فارو، اندونزی، پالائو و سیشل یافت می‌شود.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر



پر کلفت کبوتری | ۵۰ میلیون

پر کلفت کبوتری با نام علمی Pachyptila desolata پرنده‌ای دریایی است که در نواحی قطب جنوب و اقیانوس‌های جنوبی زمین زندگی می‌کند. زیستگاه اصلی این پرنده در جزایر اوکلند نیوزیلند، جزایر مک‌کواری و هرد استرالیا، جورجیای جنوبی و نیز چند مکان قطب جنوب است.


بیشتر بخوانید:عجیب ترین و وحشتناکترین پرندگان دنیا را بشناسید+ تصاویر 




باقرقره بید | ٤٠ میلیون

این پرنده در سردترین مناطق آمریکای شمالی خصوصاً آلاسکا زندگی می‌کند. باقرقره‌ها ترجیح می‌دهند در زیستگاه‌هایی بزرگ که دارای تندرای وسیع‌اند زندگی کنند تا دسترسی به انواع غذا مانند علف، خزه و درخچه‌ها آسان باشد.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر



سیاه خروس | ٢٧ میلیون

این پرنده نیز از تیره باقرقره است. جمعیت کثیری از سیاه‌خروس‌های اروپا در بریتانیا، کشور‌های اسکاندیناوی، نواحی کوه‌های آلپ و نیز در کشور‌های اروپای شرقی زندگی می‌کنند. تعداد قابل توجهی از گونه‌های مختلف این پرنده نیز در روسیه، چین، مغولستان، قزاقستان و قرقیزستان وجود دارد.

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان کدامند؟+تصاویر

مات مات تاج آبی | ٢٧ میلیون

زیستگاه این پرنده عمدتاً از شمال مکزیک تا شمال آرژانتین در امتداد است. در سکونتگاه‌های مختلفی مانند جنگل‌های استوایی همیشه سبز و بیشه‌زار‌های پاییزی و نیز نواحی کوهستانی و مناطق ساحلی زندگی می‌کنند.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

پرجمعیت‌ترین پرندگان جهان را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.