فشار بحران آبی تابستان به 2 هزار روستای استان کرمان

مدیرعامل شرکت آبفار کرمان گفت:2هزار روستای استان کرمان در تابستان امسال با تانکر آبرسانی می شوند.

فشار بحران آبی تابستان به 2 هزار روستای استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی رشیدی مدیرعامل شرکت آبفار با اشاره به افت منابع آبی در تمام کشور گفت:آب یک صنعت حادثه پذیر و سرمایه براست و دائم نیاز به پایش و نگهداری دارد.

وی افزود: ما درشرایط بحرانی وکم آبی شدید هستیم و اوضاع تامین وتوزیع آب روز به روز خطرناک تر می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با تشکیل کمیته های سازگاری با کم آبی تلاش دارد مردم را بیشترنسبت به بحران موجود حساس کند تصریح کرد: معاونین ومدیران شرکت در 23شهرستان حضور یافته ووجود بحران در آب روستایی را گوشزد کرده اند.

وی تاکیدکرد: در راستای برگزاری جلسات این کمیته خوشبختانه دهیاران واعضای شوراهای اسلامی روستاها با حساسیت موضوع آشنا وامیدداریم که در بحث مدیریت مصرف آب شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رشیدی اظهارداشت:849روستا درتابستان 97با کمبود شدید آب روبرو هستند،پیش بینی ما این است که اکثر منابع آب های سطحی رادر تابستان از دست می دهیم، تعداد زیادی چاهها خشک شده وچاه هایی که ناشی از بارش ها هستند نیاز به کف شکنی دارند که باید در بحث نگهداری چاههای آبی نیزفکری ویژه کرد .

وی با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای عبور از بحران کم آبی،افزود:350تانکر ثابت باید در روستاها نصب شوند ،20حلقه چاه جابجا شود و20حلقه چاه نیز تعمیر وبازسازی شود تا بتوانیم از بحران آبی تابستان عبورکنیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان از نیاز به 40دستگاه تانکر اجاره ای برای آبرسانی سیار به روستاهای کم آب استان خبرداد وگفت:تمام تانکرهای آبرسانی شرکت که 29تانکر است تعمیرشده و 40دستگاه تانکرباید اجاره شود تاحدود 2هزار روستا را به شکل سیار تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان اظهارداشت:باتوجه به کمبود آب کشاورزی در روستاها شاهد هجوم مردم به استفاده از آب شرب جهت آبیاری درختان هستیم که نگران کننده است.

وی تصریح کرد: نرخ آب بها در روستا پایین ترین نرخ را داردو مردم نیز هنوز به مدیریت صحیح آب آگاهی کافی ندارند.
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار کرمان با بیان اینکه درتعداد زیادی روستاها تامین آب با توزیع آن همخوانی ندارد تصریح کرد:در واقع دربخش اعظمی از روستاها نیازمصرفی روستا تامین می شود اما در نهایت در مصرف کمبود داریم که بدلیل همین مصارف غیرمجاز است.

رشیدی با تاکید برصرفه جویی جدی در مصرف آب گفت: اکیپ هایی در استان در حال برخورد با انشعاب های غیرمجاز هستند ،علی رغم برخورد با انشعابات غیرمجاز در4سال اخیراما همچنان شاهد این پدیده نابهنجاز در روستاها هستیم.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار