مهرماه دانش آموزان زلزله زده در مدارس بازسازی شده حضور پیدا می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا مهرماه سال 97 در مناطق زلزله زده کانکس نداشته باشیم و دانش آمزان در مدارس بازسازی شده حضور پیدا می کنند.

یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه به بازسازی مدارس زلزله زده اشاره کرد و گفت:تا مهرماه سال 97 در مناطق زلزله زده کانکس نداشته باشیم و دانش آمزان در مدارس بازسازی شده حضور پیدا می کنند.

یزدان پناه گفت: با حضور رییس نوسازی مدارس  کشور در کرمانشاه روند بازسازی این مدارس بررسی شد و امیدواریم که با اقدامات انجام شده مهرماه مدارس مناطق زلزله زده بازسازی شده باشد.

پیش بینی می شود امسال 32 هزار نفر در استان کرمانشاه ورودی جدید داشته باشیم و ثبت نام از اول خردادماه آغاز شده است و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی گفت: 34 پایگاه سنجش نیز برای کلاس اولی درنظر گرفته شده است که از این تعداد 21پایگاه ثابت و بقیه سیار هستند.

وی ادامه داد: در پایگاه های سنجش سلامت نواموزان با همکاری وزارت بهداشت و اموز ش و پرورش اقدام می شود و دانش اموزان از لحاظ بهره هوشی شنوایی بینایی و سلامت تست می شوند و در صورت مشکل به خانواده ها اطلاع داده می شود.

یزدان پناه گفت:  با سنجش دانش آموزان اگر مشکلی نداشته باشند در مدارس عادی ثبت نام می شوند و در صورت مشکل می توانند تحصیلات خود را در مدارس استثنایی ادامه دهند.

وی افزود: از لحاظ ظرفیت در مدارس ادی و استثنایی مشکلی نداریم و آمادگی  ثبت نام تمامی دانش آموزان را داریم.

یزدان پناه گفت:ورودی های جدید از اهمیت فراوانی برخوردار است به این دلیل که در این سال پیوند عمیق میان خانه و مدرسه انجام می شود  و باید در راه ارتقا فرهنگ دانش اموزان تلاش شود و اموزش ها به گونه ای باشد که میان خاه و مدرسه هماهنگی داشته باشد و بتوانند

خود را برای پذیرش مسئولیت های آینده اماده کنند.

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار