صالحی عمران گفت:در سال حماسه اقتصادی تلاش مصمم مجموعه گام برداشتن در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار است که توسعه کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار هدف دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای/ هزینه ۱۱ میلیارد تومانی برای اجرای طرح سفیران اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور در نشست خبری طرح سفیران اقتصاد مقاومتی که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با هدف ارائه الگوی دانشگاه نسل سومی در کشور، ایجاد زمینه لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نهایتا تولید ثروت بر اساس علم و مهارت را برای جوانان این کشور سرلوحه برنامه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و صحبت‌های رئیس جمهور و متولیان نظام آموزش عالی در خصوص اجرایی شدن، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و مهارت و توانایی دانشجویان و دانش‌‌آموختگان این دانشگاه قطب‌های تخصصی توان تولید داخلی را ساماندهی کرده است.

راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی آموزش محور، مهمترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ادامه داد: به منظور بهره‌گیری مطلوب و پاره‌وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و برای  توسعه فرهنگ کارآفرینی، خودباوری، خودکفایی، مدیریت اوقات فراغت و حفظ منزلت اجتماعی دانشجویان طالب کار و همچنین تاکید بر نقش موثر و فعال آنان در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی آموزش محور را به عنوان مهمترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین عامل ایجاد اشتغال مولد در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

صالحی عمران اضافه کرد: در سال حماسه اقتصادی تلاش مصمم مجموعه گام برداشتن در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار است که توسعه کشورمان را به دنبال خواهد داشت و کشور را به سمت خودکفایی پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: طرح سفیران اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در دو دوره اجرا شده است که در این زمینه 11 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: همه ما در دانشگاه هستیم و تلاشمان این است که دانشجویان مهارت را فرا بگیرند و باید تمام کارهای خود را برای این دانشجویان تسهیل نماییم.

صالحی عمران در ادامه در خصوص طرح فجا گفت: این یک طرح مهارتی برای دانشجویان است که امروزه در سیستم آموزشی اصل اقتصاد است و باید مباحث اقتصادی را در دانشگاه‌ها دنبال کنیم و ما باید مهارت محور بودن دانشگاه‌ها را جامعه عمل بپوشانیم که خوشبختانه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای این هدف را در دستور کار خود قرار داده و آن را با جدیت دنبال می‌کند.

هزینه‌های سنگین تحصیلی باعث کاهش آمار دانشجویان شده است

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها کم شده‌اند و یکی از دلایل آنها نبود اشتغال و دیگری بحث هزینه‌های سنگین تحصیل برای خانواده‌ها است و ما باید با راه‌اندازی این طرح‌ها فرصت را برای دانشجویان ایجاد کنیم که در کنار تحصیل خود بتوانند آموزش محصول محور (اشتغال) را فرا بگیرند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: این طرح، طرح خوبی است و مدیران آموزش عالی باید به این چنین طرح‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند به طوریکه امروزه انگیزه تحصیل در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیشتر شده است.

صالحی‌ عمران گفت: امروز ما باید به اشتغال دانشجویان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که این دانشگاه می‌تواند در بحث ورود جوانان به بازار کار نقش موثری داشته باشد .

وی یادآور شد: دانشجویان باید تشویق شوند تا در این دانشگاه تحصیل کنند و این موضوع همت ملی می‌طلبد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار