تولیت آستان قدس رضوی ؛

امروز علما و دانشمندان باید تلاش کنند که مردم با مفاهیم دینی آشناتر شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز علما و دانشمندان باید تلاش کنند که مردم با مفاهیم دینی آشناتر شوند.

امروز علما و دانشمندان باید تلاش کنند که مردم با مفاهیم دینی آشناتر شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در همایش بزرگ نقش و رسالت علمای افغانستان در تمدن اسلامی با حضور بزرگان افغان در مشهد با بیان اینکه امروز باید به موضوع مهم تمدن اسلامی و ارزش‌های دینی پرداخته شود افزود: آنچه امروز به عنوان تمدن در کشور‌های غرب مورد توجه است، سلاح‌های هسته‌ای است.
 
وی با بیان اینکه کشورهای غربی معنویت رو کنار گذشته اند و به سیاست پناه آورده اند گفت: نتیجه‌ی سیاست بدون معنویت ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین، کشت و کشتار است، سیاست باید همراه با اخلاق و معنویت باشد وگرنه زندگی انسان‌را نابود می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همواره سیاست باید همراه با اخلاق باشد وگرنه زندگی مردم تباه می‌شود افزود: در برخی کشور‌های اسلامی شاهد تمدن نیستیم در واقع انحطاط است و آثار آن هم به لحاظ تفکر تحجری که بر آن‌ها حاکم شده جامعه‌ی اسلامی را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ما امروز سعی در شکل گیری تمدن نوین در پرتوی عقلانیت را داریم؛ که جامعه‌ی ما باید از آن در همه‌ی سطوح برخوردار باشد.

وی در ادامه این همایش گفت:مقاومت علما و بزرگان و مردم افغانستان در مقابل استکبار غرب و جریان‌های تکفیری، باعث سرافرازی و بصیرت افزایی آن‌ها شد. مردان و زنانی که تا به امروز افغانستان را در مقابل همه‌ی سستی‌ها حفظ کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز وظیفه سخت‌تر است، آنچه این کشور را از این جریان‌ها حفظ کرده، امروز می‌تواند با آموزه‌های دینی، سعادت مردم را در برابر هجوم‌های فکری فرهنگی اخلاقی حفظ کند.
 
انتهای پیام//م.ط
 

همایش بزرگ نقش و رسالت علمای افغانستان در تمدن اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.