معاون امور استان‌های صدا و سیما در مشهد:

شبکه‌های استانی زبان مردم و حامی دولت باشند/ لزوم وحدت آفرینی و عملکرد فراجناحی از سوی مراکز استانی

شبکه‌های استانی زبان مردم و حامی دولت باشند/ لزوم وحدت آفرینی و عملکرد فراجناحی از سوی مراکز استانی
معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: لازم است شبکه‌های استانی ضمن تلاش برای وحدت آفرینی و عملکرد فراجناحی، زبان مردم و حامی دولت باشند.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،   علی دارابی در سومین همایش رشد و تعالی مراکز صدا و سیمای استان‌ها که در مشهد برگزار شد گفت: صدا و سیما باید وحدت، اخوت و برادری میان مسئولان، جناح‌های سیاسی وفادار به نظام و آحاد ملت را تقویت کند و هرگونه اختلاف، تفرقه افکنی، تسویه حساب سیاسی بپرهیزد.
 
وی با خطاب قرار دادن شبکه‌های استانی گفت: زبان مردم باشید، یکی از کار ویژه‌های شبکه‌های استانی باید این باشد که مردم خودشان، اعترضات خودشان، غم و شادی خودشان را در شبکه استانی ببینند و این یک راهبرد است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه باید مراقب باشیم کوچک‌ترین حوادث و رخداد‌ها در هر شهر و استان زمینه تعمیم و گسترش دارند افزود : از کنار رخداد‌های حوزه خود به سادگی عبور نکنید، چشمان تیزبین ما باید همواره بیدار و مراقب و نظاره‌گر باشد، زیرا رصد دائمی تحولات و رخدادها، داشتن راهکار برای غلبه بر آن‌ها از ویژگی‌های یک مدیر کارآمد رسانه‌ای است.

دارابی  با تاکید بر تبیین جنایات و خیانت‌های استکبار و عوامل داخلی آن‌ها از طریق ابزار رسانه  گفت: لازم است سواد رسانه‌ای مخاطبان را از طریق برنامه‌های تحلیلی و گفتگو محور افزایش دهیم، زیرا منشأ بسیاری از بی اعتمادی‌ها، شایعاتی است که هیچ سندیتی ندارند.
 
وی افزود: امروزه فضای مجازی در خدمت برخی برای ضربه به انقلاب و نظام اسلامی درآمده بنابراین باید از طریق همین ابزار، به تبیین حقایق پرداخت و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزایش اعتماد جامعه به گروه‌های مرجع رسمی و معتبر کشور را یکی از کارکرد‌های شبکه‌ها استانی دانست و گفت: بزرگداشت، نکوداشت، معرفی آثار و فعالیت‌های بزرگان انقلاب، میزگرد و مستند برای گروه‌های شناسنامه‌دار، تولید سریال‌هایی نظیر چهل سردار، چهل حکیم، چهل بانو و فیلم‌هایی با موضوع زندگی مشاهیر و مفاخر انقلاب همه در این راستا هستند.

دارابی بر ضرورت افزایش اعتماد به صدا و سیما در بین اقشار مختلف تاکید کرد و افزود: بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و افکار سنجش صدا و سیما، شبکه‌های استانی در دو سال گذشته میانگین مخاطبان رادیویی 3% و سیمای استان‌ها 2% افزایش یافته است، اما این افزایش مخاطب و رضایتمندی باید بالاتر برود.

وی خواستار اهتمام بیشتر شبکه‌های استانی به مناسبت‌های مذهبی و ملی شد و گفت: همراه کردن مسولان ارشد استان با تحلیل‌های رسانه و راهبرد‌های آن، یکی دیگر از وظایف شبکه‌های استانی به شمار می‌رود، تحلیل و دیدگاه خود را با آنان در میان بگذارید و یک هم‌افزایی مثال زدنی در سطح استان ایجاد کنید، تلاش کنید پاسخگو بوده و در رسانه حضور داشته باشند، در میان مردم بروند مسائل و مشکلات مردم را حل کنند و شما همه این‌ها را بازتاب دهید.

معاون امور استان‌های صدا و سیما به ضرورت افزایش همبستگی و انسجام درون سازمان در مراکز در شرایط کنونی به عنوان یک راهبرد حیاتی اشاره کرد و افزود: تحلیل واحد از اوضاع زمانه و روزگار برای دست‌اندرکاران رسانه یک ضرورت حیاتی است ضمن اینکه باید ارتباط مدیران با کارکنان زیرمجموعه اعم از تهیه‌کنندگان، برنامه‌سازان و ... بیشتر و صمیمانه‌تر باشد.

دارابی اهتمام برای تحقق شعار سال و پاسخگو کردن مسئولان برای "حمایت ازکالای ایرانی" و معرفی مولدان و کارآفرینان، برجسته‌سازی خدمات و کار‌هایی که برای ایجاد اشتغال صورت می‌گیرند را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: ترویج فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی در راستای اصلاح الگوی مصرف و نقد فرهنگ اسراف و اشرافیگری و ممنوعیت نمایش آن در رسانه، از جمله راهکار‌های مهم تحقق شعار سال است که باید با جدیت دنبال شوند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خواستار استفاده هنرمندانه از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تامین، تولید و پخش برنامه شد و افزود: فضای مجازی فرصت مهمی است که در اختیار رسانه قرار گرفته، باید در این عرصه پیشگام بود و از همه پتانسیل‌های آن استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گنجینه آرشیو در صدا و سیما خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان با فراخوان تولیدات مردمی، عکس، فیلم، خبر و گزارش، رسانه را دو سویه و تعاملی مدیریت کرد، زیرا سالیانی است دوران یک جانبه‌گرایی رسانه و مونولوگی آن خاتمه یافته است.

انتهای پیام//ا.س
 

آغاز سومین همایش رشد و تعالی مراکز صدا و سیمای استان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.